Salafija

Salafija

Thursday 24 March 2016

Verdiktas dėl plaukų išpešiojimo tarp antakių ir veido





Šeichas Muchammed Nāsir-ud-Dyn Al-Albani رحمه الله apie antakių pešiojimą ir kita nei juos:

Kai kurios moterys pešiojasi antakius iki kol jie įgauna puslankio arba pusmėnulio formą. Jos tai daro, kad atrodytų nuostabios, kaip kad jos teigia! Ir tai yra ką Pranašas صلى الله عليه وسلم draudė ir už ką jis keikė tas, kurios tai darė:

"Allah keikė moteris, kurios tatuiruoja (kitas) ir moteris, kurios prašosi būti ištatuiruojamos; moteris, kurios prisega prie savo plaukų dirbtinius plaukus; moteris, kurios šalina nuo veido plaukus [3] ir moteris, kurios prašosi, kad joms jie būtų pašalinti; ir moteris, kurios prašo padaryti joms tarp dantų tarpą dėl grožio; tas moteris, kurios pakeičia Allah kūrybą." (Psl. 202-203)

Tuomet šeichas رحمه الله paminėjo At-Tabary:

"At-Tabary sakė: 'Tai yra neleistina moteriai nieko keisti jos išvaizdoje, kuri sukurta Valdovo (Allah), siekiant grožio nei pridedant, nei sumažinant; daryti tai nei dėl jos vyro, nei dėl kitų. Tarkim moters, kurios antakiai yra susijungę, tai ji pašalina tai, kas yra tarp jų iš iliuzijos turėti ryškesnį (gražesnį) tarpą tarp jų. Arba kurios plaukai yra trumpi arba nežymūs, tai ji juos padaro ilgesnius ir gausesnius panaudodama ne savo plaukus. Visa tai yra draudžiama, nes tai yra draudžiama pakeisti tai, kaip Allah sukūrė. Ir išimtis yra taikoma tik tada, kada tie plaukai sukelia žalą."
Apibendrinimas iš Al-Fath." (psl. 202-203)


[3] Vertėjo Pastaba: Arabiškas terminas moteriai, kuri tai daro, yra An-Nāmisah. Abū Davūd sakė: "...An-Nāmisah yra ta, kuri dailina antakius iki tol kol jie palieka ploni, reti. (Sunan Abī Dāvud, perdavimas Nr. 4170)

*****
Šeichas Sāleh Al-Fauzān رحمه الله  buvo paklaustas:

Koks yra verdiktas (nutarimas/sprendimas) dėl plaukų išpešiojimo tarp antakių ir plaukų esančių ant (moters) veido?

Jis رحمه الله atsakė:

"Kas liečia antakių plaukus, tai jokiais būdais jų negalima šalinti, nei išpešiojant, nei kerpant, nei šalinant bet kokiais kitais būdais visiškai. Taip yra todėl, kad An-Nams (veido plaukų šalinimas) už kurį Pranašas  صلى الله عليه وسلم keikė tą, kuri tai darė, nes jis iš tikrųjų keikė An-Nāmisah (moterį, kuri pašalina veido plaukus) ir Al-Mutanamisah (moterį, kuri prašo pašalinti plaukus)

An-Nāmisah: Ji yra ta, kuri šalina plaukus iš antakių sau ir kitoms (kitiems).

Al-Mutanamisah: Ji yra ta, kuri prašo kitų, kad jai pašalintų plaukus iš antakių, bet ji pati to sau neatlieka.

Ir tai yra viena iš didžiųjų nuodėmių, nes tai yra nepaklusnumo veiksmas, už kurį yra prakeikimas, todėl jis patampa didžiaja nuodėme. Ir taip pat dėl to, kad tai yra Allah kūrybos keitimas, apie kurį Allah تعالى informavo, kad tai yra iš šėtono paliepimų:

"(Šėtonas sakė) Ir be abejonės aš jiems liepsiu, tai jie be abejo pakeis Allah kūrybą." (Surah An-Nisaa: 119)

Kas liečia plaukų šalinimą kitur veide nei antakiai, tarp mokslininkų tai yra žinoma kaip Al-Haff (pakirpimas). Tai jeigu tie plaukai sudarko veidą, tai juos pašalinti nėra problema. Bet jeigu tie plaukai yra normalūs, tai į juos nereiktų kreipti jokio dėmesio. Mokslininkų nuomonės dėl tokių plaukų šalinimo nuo veido skirėsi. Vieni iš jų priskyrė tai An -Nams, o kiti iš jų ne ir leido juos šalinti..." [4]

Išnašos:

[4] Vertėjo Pastaba: Al-Muntaka Min Fatāva Fadyliatiš-Šeich Sāleh Bin Fauzān Bin Abdullah Al-Fauzān, Vol.3, Psl.431-432, Dār-ul-Muajjid, 1-asis Leidimas, Rijadas, 1425/2004.









Ar galima išpešioti plaukus tarp antakių?

(Part No. 5; Page No. 197)

Pirmas klausimas Fatvos Nr. 8701

Klausimas:

Koks yra verdiktas dėl plaukų išpešiojimo tarp antakių?

Atsakymas:

Visas Garbinimas yra Vienam Allah, ir lai taika ir palaima yra Jo Pasiuntiniui, ir jo šeimai ir jo Kompanionams.
Tai yra leistina išpešioti šiuos plaukus, kadangi jie nėra antakių sudėtinė dalis.

Lai Allah skiria mums sėkmę. Lai taika ir palaima būna mūsų Pranašui Muchammedui, jo šeimai ir jo Kompanionams.

Nuolatinis Fatvų Komitetas ir Ifta

Pirmininkas: Abdul-Aziz Ibn Abdullah Ibn Bāz

Pirmininko pavaduotojas: Abdul-Razzak Afify

Nariai: Abdullah Ibn Ka'ud, Abdullah Ibn Ghudajjan







No comments:

Post a Comment