Salafija

Salafija

Saturday 30 May 2015

#Fatva: Ar Krikščioniui galima liesti "muschaf" (Koraną)?





(Part No. 24; Page No. 340)

Klausimas:

Koks yra verdiktas, jeigu krikščionis liečia "muschaf" ir Korano prasmių vertimą? 

Atsakymas:

Šis klausimas yra prieštaringas tarp islamo mokslininkų. Tai yra gerai žinoma tarp mokslininkų, kad liesti Taurųjį Koraną krikščioniui, žydui ir visiems kitiems netikintiesiems yra uždrausta; kadangi Allah Pasiuntinys صلى الله عليه وسلم uždraudė neštis Koraną į priešų šalis, sakydamas: {kad jis (Koranas) nepakliūtų į jų rankas (t.y. į priešų rankas)} Visa tai parodo, kad taip jiems jis nebus prieinamas, paliečiamas, bet jie gali klausytis jo recitavimo. Allah تعالى sako:
{Ir jei bet kas iš "mušrikūn" (politeistų, stabų garbintojų, pagonių ir tų, kurie netiki vienu Tikru Dievu -Allah) siekia pas jus prieglobsčio, tai duokite jiems prieglobstį, tai jis galės klausytis Allah Žodžių (Korano)} Reiškia, kad jis bus recituojamas jiems, tai jie galės išgirsti jo recitavimą, bet jis (Koranas) neturėtų būti jiems duodamas. Tačiau, kai kurie islamo mokslininkai laikosi nuomonės, kad ne-musulmonams liesti Koraną yra leistina, jei yra didelė galimybė, kad "kafir" (netikintysis) priims islamą tai darydamas. Jie pagrindė šią nuomonę paminėdami Pranašo صلى الله عليه وسلم žinią Herkuliui, Romėnų Karaliui, kurioje jis paminėjo Allah تعالى pasakymą:

{Sakyk (O Muchammad صلى الله عليه وسلم): "O Rašto žmonės (žydai ir krikščionys): Sutarkime žodžiu, kuris yra teisingas tarp mūsų ir jūsų."}

(Part No. 24; Page No. 341)

Jie teigė, kad ši didinga aja (eilutė) yra iš Allah Knygos ir kad jis parašė ją Herkuliui. Tačiau, teisinga nuomonė yra ta, kad tai nėra įrodymas. Iš tikro, tai parodo, kad tai yra leistina užrašyti eilutę ar dvi iš Allah Knygos. Kas liečia Korano knygos davimą; tai šiuo klausimu nėra autentiškų jo صلى الله عليه وسلم perdavimų. Ir kas liečia Korano prasmių vertimą, tai  nėra žalos  liesti tokią knygą, nes tai yra "tafsir" -paaiškinimo knyga ir ne Koranas. Taip pat, jeigu "kafir"-netikintysis ar musulmonas, neturintis "tachara" (nėra apsiprausęs, tyras), liečia tokią knygą, tai yra priimtina, nes tokiai knygai nėra taikoma tokia pati taisyklė kaip Koranui. Dar daugiau, taisyklė dėl Korano yra ribota iki jeigu jis yra užrašytas tik Arabų kalba ir neturintis "tafsyr" (paaiškinimo). Bet jeigu į knygą įeina vertimas, tuomet tokiai knygai bus taikoma tokia pati taisyklė kaip ir  "tafsyr'ui". Musulmonui, neturinčiam "tacharos" ar "kafir"- netikinčiajam yra leistina neštis "tafsir" knygą, nes tokia knyga nelaikoma Koranu. 

Ibn Bāz fatva






No comments:

Post a Comment