Salafija

Salafija

Saturday, 20 December 2014

Keturi Principai. Ketvirta Dalis. Pirmasis Principas


Tekstas Islamo Šeicho Muchammed 
Ibn Abdul-Vuahhāb (رحمه الله)

Paaiškinimai yra Šeicho Salich Al-Fauzān
 ibn Abdullah Ali Fauzān  (حفظه الله)


Šeichas Salich Al-Fauzān  (حفظه الله) sako:

TEKSTAS

Pirmasis principas yra žinoti, kad netikintieji (kufār), su kuriais kovojo Pranašas  (ﷺ), pripažino tai, kad Aukščiausiasis Allah yra visko Kūrėjas ir visų įvykių Valdovas, bet tai jiems nepadėjo įžengti į islamą ir įrodymas yra šiame Allah (تعالى)  pasakyme:

قُلۡ مَن يَرۡزُقُكُم مِّنَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلۡأَرۡضِ أَمَّن يَمۡلِكُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَـٰرَ وَمَن يُخۡرِجُ ٱلۡحَىَّ مِنَ ٱلۡمَيِّتِ وَيُخۡرِجُ ٱلۡمَيِّتَ مِنَ ٱلۡحَىِّ وَمَن يُدَبِّرُ ٱلۡأَمۡرَ‌ۚ فَسَيَقُولُونَ ٱللَّهُ‌ۚ فَقُلۡ أَفَلَا تَتَّقُونَ 

Sakyk: Kas jus aprūpina iš dangaus ir žemės? Ir kam priklauso  klausa ir rega (kas yra to savininkas ir kūrėjas)? Ir kas prikelia iš numirusių (duoda gyvybę) ir sukelia mirtį (atima gyvybę)? Ir kas valdo visus reikalus, įvykius? Jie jums atsakys: “Allah.” Sakyk: “Ar neturėtumei dėl to bijoti Dievo bausmės (dėl prilyginimo Jam kitų dievų ir garbinimo jų lygiagrečiai su Juo)?” (Junus, 10:31)

PAAIŠKINIMAS

Pirmasis principas yra, kad jūs žinotumėte, kad netikintieji (kufār), su kuriais kovojo Pranašas (ﷺ), pripažino “tauchyd ar-rububija” - t.y. kad Allah yra visos visatos Valdovas ir Kūrėjas, bet nepaisant to, šis pripažinimas jų neįtraukė į islamo rėmus ir neapsaugojo jų kraujo (būti pralietam) ir jų turto (būti pasisavintam).

Visa tai įrodo, kad tauchydą sudaro ne tik tauchyd ar-rububija pripažinimas ir kad širkas yra ne tik širkas tauchyd ar-rububijoje, iš tikro, nei vienas net ir neatlieka širko toje tauchydo dalyje (ar-rububija), išskyrus tuos asmenis, kurie yra labiausiai paklydę, be to, visos tautos tikėjo ir pripažino tauchyd ar-rububija.

Tauchyd ar-rububija yra pažinimas ir  pripažinimas to, kad Allah (تعالى) yra Kūrėjas, Rūpintojas, tas kuris duoda gyvybę ir tas kuris ją atima, kad Jis yra visų reikalų Valdovas. Trumpai tariant, tai yra išskirti Allah Vieną Jo veiksmais, kuris yra idealus ir be trūkumų, Pats Aukščiausias.

Nėra nei vieno šiame Pasaulyje, kuris teigtų, kad yra kažkas kitas, kuris yra Kūrėjas prilygstantis Aukščiausiajam Viešpačiui, ar kuris išlaiko ar aprūpina vietoj Allah, ar kuris duoda gyvybę ar mirtį, iš tikrųjų netgi mušrikyn (مشركون)  (politeistai) pripažindavo, kad Allah yra Kūrėjas, Išlaikytojas, gyvybės ir mirties Sukėlėjas, įvykių Valdytojas. 

وَلَٮِٕن سَأَلۡتَهُم مَّنۡ خَلَقَ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ لَيَقُولُنَّ ٱللَه قُلِ ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ‌ۚ بَلۡ أَڪۡثَرُهُمۡ لَا يَعۡلَمُونَ 

“Ir jeigu jūs paklaustumėte jų: “Kas sukūrė dangų ir žemę,” jie be abejonės atsakytų:”Allah” (Lukmān, 31:25)

قُلۡ مَن رَّبُّ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ ٱلسَّبۡعِ وَرَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ 

“Sakyk: “Kas yra septynių padangių Valdovas ir Valdovas Didingojo Sosto?” Jie atsakys: “Allah” (Al-Mu’minūn, 23:86)

Perskaitę paskutines suros Al-Mu’minūn eilutes jus pamatysite, kad (مشركون)  politeistai pripažindavo tauchyd ar-rububija. Ir panašumas yra minimas suroje Junus:

قُلۡ مَن يَرۡزُقُكُم مِّنَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلۡأَرۡضِ أَمَّن يَمۡلِكُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَـٰرَ وَمَن يُخۡرِجُ ٱلۡحَىَّ مِنَ ٱلۡمَيِّتِ وَيُخۡرِجُ ٱلۡمَيِّتَ مِنَ ٱلۡحَىِّ وَمَن يُدَبِّرُ ٱلۡأَمۡرَ‌ۚ فَسَيَقُولُونَ ٱللَّهُ‌ۚ فَقُلۡ أَفَلَا تَتَّقُونَ 

“Sakyk: Kas jus aprūpina iš dangaus ir žemės? Ir kam priklauso  klausa ir rega (kas yra to savininkas ir kūrėjas)? Ir kas prikelia iš numirusių (duoda gyvybę) ir sukelia mirtį (atima gyvybę)? Ir kas valdo visus reikalus, įvykius? Jie jums atsakys: “Allah.” Sakyk: “Ar neturėtumei dėl to bijoti Dievo bausmės (dėl prilyginimo Jam kitų dievų ir garbinimo jų lygiagrečiai su Juo)?” (Junus, 10:31)

Taigi jie pripažino šį faktą.

Tauchydą sudaro ne tik tauchyd ar-rububija kaip kad teigia ‘Kalām ir an-Nudhār ulema savo akydoje. Jie pripažįsta, kad Allah yra Kūrėjas, Išlaikytojas, gyvybės ir mirties Sukėlėjas, todėl jie sako: “Vienintelis savo esybe, nėra Jam lygių. Vienintelis Savo atributais, nėra į Jį nieko panašaus. Vienintelis Savo veiksmais, neturi Jis lygių Sau (ar bendrininkų).”

Tai yra tauchyd ar-rububija ir jeigu jūs atkreipsite dėmesį į ‘Kalām al-ulema knygas, jūs pastebėsite, kad jie neperžengia tauchyd ar-rububija sferos.



Tačiau, tauchyd ar-rububija nebuvo ta tauchydo dalis su kuria Allah (تعالى)  siuntė Savo Pasiuntinius, kadangi tai neduotų niekam naudos. Taip yra todėl, kad  (مشركون)  politeistai ir netikintieji vadai ir taip tai pripažino, bet tai jų neišlaisvino iš netikėjimo “kufr” ir neįtraukė jų į islamą.  Taip manyti yra didelė klaida. Kas tiki tuo, to tikėjimas “akyda” yra ne geresnė už Abu Džahal ar Abu Lahab. Ir mes žinome, kad kai kurie mokytojai pripažįsta tik tauchyd ar-rububija. Jie net neina artyn tauchyd al-uliuhyja (dar kitaip vadinamą tauchyd al-ibāda, Allah (تعالى) šlovinimo taip kaip Jis liepė, pagal Jo sąlygas) ir tai yra didelė klaida, kas liečia tauchydo supratimą. Kas liečia širką, jie sako: “Toks ir yra tikėjimas, kad kažkas kuria ir išlaiko lygiagrečiai su Allah.” Mūsų atsakymas jiems : “Taip sakė Abu Džahal ir Abu Lahab ir jie netvirtino, kad kažkas kuria ir išlaiko lygiagrečiai su Allah, iš tikrųjų jie tvirtino, kad Allah yra Kūrėjas, Išlaikytojas, gyvybės ir mirties Sukėlėjas.”

Vertė Nora Umm Youcef.



No comments:

Post a Comment