Ibn Abil-Izz Al-Hanafi paaiškino šį Imamo At-Tahaawi posakį: “ Mes nelaikome teisėtu sukilimą priešais vadovus ir reikalus susijusius su jais, netgi jeigu jie ir yra tironiški...”, apie kur tai yra minima Aqidah at-Tahawiyyah (1/430):
أما لزوم طاعتهم وإن جاروا فلأنه يترتب على الخروج من طاعتهم من المفاسد اضعاف ما يحصل من جورهم بل في الصبر على جورهم تكفير السيئات ومضاعفة الأجور فإن الله تعالى ما سلطهم علينا إلا لفساد أعمالنا والجزاء من جنس العمل فعلينا الإجتهاد في الإستغفار والتوبة وإصلاح العمل قال تعالى <<وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير>> وقال تعالى <<أو لما أصابتكم مصيبة قد أصبتم مثليها قلتم أنى هذا قل هو من عند أنفسكم>> وقال تعالى <<ما أصابك من حسنة فمن الله وما أصابك من سيئة فمن نفسك>> وقال تعالى <<وكذلك نولي بعض الظالمين بعضا بما كانوا يكسبون>> فإذا أراد الرعية أن يتخلصوا من ظلم الأمير الظالم فليتركوا الظلم وعن مالك بن دينار أنه جاء في بعض كتب الله أنا الله مالك الملك قلوب الملوك بيدي فمن أطاعني جعلتهم عليه رحمة ومن عصاني جعلتهم عليه نقمة فلا تشغلوا أنفسكم بسب الملوك لكن توبوا أعطفهم عليكم
Kalbant apie nuolankumą vadovams, netgi jeigu jie ir gniuždo (naudoja priespaudą ), taip yra dėl jų blogio ir žalos sukeltos jų pasipriešinimui daug daugiau kartų negu jų pačių vadų priespaudos prieš juos. Vietoj to, kad jie būtų kantrūs su priepauda, jie išsipirktų taip nuodėmes prieš Allah ir jų atlygis būtų padaugintas.
Allah neįgalioja jų mūsų atžvilgiu, nebent dėl mūsų nuklydimo, ir atlygis už tai yra kaip (al-džazaa’u min džins il-amal). Taigi, tai yra mūsų atsakomybėje grumtis (idžtihaad) siekiant atleidimo, atgailaujant ir išgryninant savo veiksmus.Aukščiausias Allah sako:” Ir kada jus aptinka vargas, taip yra dėl to, ką jūs savo rankomis nusipelnėte, be to Jis daugeliui iš jūsų atleidžia.” (42:30), ir Jis, Viešpats sako:” Jeigu jus ( tikinčiuosius) aptiko katastrofa, tai jūsų priešus aptiko dviguba katastrofa, bet jūs sakote:” Iš kur ši nelaimė?” Sakyk:” Ši nelaimė atėjo iš jūsų pačių.”(3:165) ir Viešpats taip pat sako: “ Ir kai bet kokia nelaimė jus aptinka, tai yra iš jūsų pačių sielų.” (4:79) ir Jis sako:” Ar mes atsukome priespaudininkus vienus priešais kitą su sąlyga, kad jie patys to nusipelnė”. (6:129)
Vadinasi tie, kurie nori apsaugoti save nuo tironiško vadovo priespaudos, tuomet jie patys turi atsisakyti priespaudos kitų atžvilgiu. Ir Malik bin Deenaar yra pasakęs, kad tai buvo atskleista ankstesnėse Allah knygose:
“ Aš esu Karalius viso kas dominuoja, karalių širdys yra mano Rankoje. Todėl tie , kurie man pakluso, aš jiems padariau jų karalius gailestingus, ir tie,kurie man nepakluso, jiems buvo paskirti kerštingi karaliai. Todėl neužsiimkite karalių neigiama kritika , tačiau atgailaukite ir Aš juos jums padarysiu užjaučiančius ir labdaringus.”
No comments:
Post a Comment