Salafija

Salafija

Monday, 3 October 2016

Ghusl (Pilnasis apsiprausimas)




Taijsyr al-'Alliām Šarch Umdah al-Ahkām

Šeichas Abdullah Ibn Abdur-Rachmān ibn Sālech Al-Bassām

Ghusl (Pilnasis apsiprausimas)


Chadiso Nr. 29

A'iša (رضي الله عنها) sakė: „Kada tik Allah Pasiuntinys (ﷺ) ėjo praustis (maudytis) po lytinio akto (džanaba), jis (ﷺ) nusiplaudavo rankas ir tuomet atlikdavo apsiprausimą tokį kaip prieš maldą, ir jis (ﷺ) įtrindavo plaukus iki kol jis jausdavo, kad jo skalpo oda sušlapo. Po to jis (ﷺ) užsipildavo vandens tris kartus ant galvos ir po to nusiplaudavo kūną.” A'iša (رضي الله عنها) toliau sakė: „Aš ir Allah Pasiuntinys (ﷺ) prausdavomės iš vieno vandens indo, iš kurio mes sėmėmės vandens tuo pačiu metu.”

[al-Bukchārī 1/166 Nr. 272; Muslim 1/183 Nr. 618]


Svarbios pastabos ištrauktos iš chadiso:

1. Tai yra patvirtintas teisėtas nuosprendis, kad reikia atlikti ghusl (pilnąjį apsiprausimą) esant džanabos būsenoje (esant didžiame lytiniame nešvarume). Tai yra būtina atlikti ghusl kuomet vyriškas lytinis organas įeina į moterišką lytinį organą, nepaisant to ar asmuo patirs orgazmą (spermos išsiliejimą) tuo metu ar ne, apie tai paminėsime plačiau Abū Hureiros (رضي الله عنه) chadise (Nr. 34).

2. Pilnasis Ghusl prasideda nuo rankų nusiplovimo kaip paminėta perdavime ir po to tęsiama plaukų įtrinimu pirštais per plaukus, vandens apsipilimu ant galvos, ir galiausiai viso likusio kūno apsiprausimu.

3. Šiuose žodžiuose „Kuomet Allah Pasiuntinys (ﷺ) apsiprausdavo po džanabos (lytinio suėjimo)” pabrėžiama, kad tai buvo reguliari jo (ﷺ) praktika atlikti ghusl.

4. Leistinumas susituokusiems asmenims matyti/žiūrėti į savo partnerio lytinius organus (vyro ar žmonos), ir taip pat susituokusiai porai praustis iš vieno indo (maudytis/ praustis kartu toj pačioj vietoj ir tuo pačiu metu).


5. Pirmenybė yra skiriama toms kūno dalims nuprausti, kurios yra nuprausiamos per vudu ritualą, už tas, kurios nuprausiamos per ghusl nuo džanabos (seksualinio nešvarumo). Išimtis yra taikoma tik pėdoms, kurių prausimas nukeliamas iki kol nuprausiamas visas kūnas [tai paminėsime sekančiame Maimūnos (رضي الله عنها) chadise Nr. 30]

6. Žodžiai: „tuomet jis (ﷺ) atliko apsiprausimą tokį, kokį jis (ﷺ) atlieka prieš maldą ... ir tada jis (ﷺ) nusiplaudavo visą likusį kūną” reiškia, kad nuplaunamos vietos per vudu sąlygoja nešvarumų pašalinimą tiek didįjį, tiek mažąjį. Taip yra todėl, kad didžiojo nešvarumo šalinimo metu yra pašalinami ir mažieji nešvarumai. [Taigi, kūno dalys nupraustos vudu metu nebeturi būti vėl prausiamos per ghusl, kada prausiamos likusios kūno dalys].


Maimūnos (رضي الله عنها) Chadisas Nr. 30

Maimūna (رضي الله عنها) perdavė: Aš pastačiau [ar jis pastatė] vandens indą Pranašui (ﷺ) apsiprausti nuo džanabos (lytinio nešvarumo). Jis (ﷺ) dešine ranka užsipylė vandens ant savo kairiosios rankos du ar tris kartus ir tada jis nusiplovė savo lytinius organus ir patrynė savo rankas į žemės dulkes ar į sieną du ar tris kartus, tada jis (ﷺ) išsiskalavo burną, išsiplovė vandeniu sau nosį įtraukdamas jį ir išpūsdamas jį lauk. Po to jis (ﷺ) nusiplovė veidą ir abu dilbius (rankos dalis nuo riešo iki alkūnės) ir užsipylė ant galvos vandens ir nusiplovė likusias kūno dalis. Tada jis (ﷺ) pasitraukė iš tos vietos ir nusiplovė pėdas. Aš atnešiau jam skiautę medžiagos, bet jis (ﷺ) jos nenorėjo ir vietoj to pašalino braukdamas ranka likusį vandenį nuo kūno.” [al-Bukchārī 1/167 Nr. 273; Muslim 1/183 Nr. 620, 621]


Svarbios pastabos ištrauktos iš chadiso: Šis chadisas panašus į prieš tai paminėtą A'išos (رضي الله عنها) chadisą ir jame yra papildomos naudingos medžiagos


1. Ankstesniame perdavime minimas rankų plovimas yra be jokių tikslių detalių, tačiau šiame chadise minimas specifinis apsiprausimų skaičius, t.y. du ar trys kartai.

2. Šiame chadise minima, kad jis (ﷺ) nusiplovė lytinius organus prieš nusiplaudamas rankas ir po to jas patrynė į žemę ar sieną du ar tris kartus. Mokslininkai paminėjo, kad likęs bet koks kvapas ar nešvarumai beplaunant lytinius organus, kurie gali būti pasilikę patrinus rankas į žemę ar tai nusiplovus jas su bet kokiu plovikliu (muilu), yra priimtinas.

3. Tai yra privaloma turėti intenciją prieš pradedant ghusl nuo tos vietos, kada prausiami lytiniai organai, kad būtų eliminuojama būtinybė vėl juos plauti [kada plaunamos likusios kūno dalys].

4. Ankstesniame perdavime minimas apsiprausimas yra toks, kokį Pranašas (ﷺ) atlikdavo prieš maldą, iš to būtų galima suprasti, kad jis į tai įtraukė pėdų prausimą. Kaip bebūtų, šiame chadise aiškiai pabrėžiama, kad pėdų prausimas buvo atliekamas nusiplovus likusias kūno dalis. Galbūt geriausias būdas, atsižvelgiant į abu šiuos perdavimus, yra sakyti: Jis (ﷺ) iš tiesų atliko pilną apsiprausimą (kaip yra paminėta kitame chadise), įskaitant pėdų nuplovimą. Tačiau, kai jis (ﷺ) baigė prausti likusias kūno dalis, jis pasitraukė į kitą vietą ir nusiplovė savo pėdas antrą kartą, kadangi vieta, kurioje jis stovėjo atlikdamas ghusl, tikriausiai patapo nešvari.


5. Šiame Maimūnos (رضي الله عنها) chadise minima, kad ji jam pasiūlė skiautę medžiagos nusisausinti,  bet jis (ﷺ) jos atsisakė. Vietoj to, jis (ﷺ) nusisausino save savo rankomis.

6. Tai nėra privaloma ghusl metu įtrinti kūno dalis. Iš tiesų, tai yra sunna tai daryti, taip kaip ir daroma per ritualinį apsiprausimą (vudu). [Tokios nuomonės yra didžioji islamo mokslininkų dalis, išskyrus Imamą Mālik (رحمه الله)].

7. Tai nėra reikalinga pakartoti kūno dalių prausimą ghusl metu, kurios jau ir taip buvo nuplautos per vudu. An-Navuavi (رحمه الله) sakė, kad teisinga nuomonė yra ta, kad vienas toks nuplovimas (per vudu) atstoja abu - didįjį ir mažąjį nusiprausimą.

8. Po vudu, atliekamo ghusl metu, kūno dalys nuplaunamos vieną kartą. Kai kurie islamo mokslininkai teigia, kad tai reikia atlikti tris kartus, remdamiesi analogija susieta su vudu. Tačiau, remiantis bendra taisykle, tai yra netinkama panaudoti analogiją kuomet yra aiškūs tekstiniai įrodymai (bet kokiais klausimais ar tema). Nuomonės, kad nuplauti kūną tik vieną kartą, laikėsi islamo šeichas Ibn Taimyja (رحمه الله), Abur-Rachmān As-Sā'dī (رحمه الله) ir vienas iš  dviejų perdavimų rastas Imamo Achmed (رحمه الله) madhabe.

كتاب الطهارة، تيسير الع م شرح عمدة ا حكامللشيخ عبد ا  بن عبد الرحمن بن صالح آل بسام




Abū Hureiros  (رضي الله عنه) chadisas Nr. 34

Abu Hureira (رضي الله عنه) perdavė: Pranašas (ﷺ) sakė:
“Kada vyras sėdi tarp keturių moters galūnių ir lytiškai su ja santykiauja, jam po to yra privaloma nusiprausti.”
[al-Bukchārī 1/175 no. 290]

Muslim perdavime:

“Kada vyras sėdi tarp keturių moters galūnių ir lytiškai su ja santykiauja, jam po to yra privaloma nusiprausti, netgi jeigu jis nepatyrė orgazo.”
[Muslim Nr. 1/195 Nr. 682; taip pat žiūrėti Nr. 684 ir 685]


Svarbios pastabos ištrauktos iš chadiso:


1. Prievolė atlikti ghusl kuomet vyro lytinis organas įeina į moters lytinį organą, netgi jeigu nėra jokių išskyrų (kaip spermos išsiliejimas).

2. Šiuo chadisu yra pakeičiamas supratimas Abū Sa'īd Al-Khudrī (رضي الله عنه) chadiso: al- Mā’u (Ghusl vanduo) min l-Mā’i (sperma), reiškia: vandens panaudojimas ghusl atlikimui patampa privalomu dėl spermos išsiskyrimo lytiškai santykiaujant. Iš šio chadiso eina suprasti, kad ghusl būtinas tik tada, kada išskiriamos lytinės liaukos (orgazmo metu). Tačiau toks supratimas yra pakeičiamas kitu - Abū Hureiros (رضي الله عنه) chadisu - kuriame minima būtinybė atlikti ghusl tiek dėl orgazmo, tiek dėl dviejų skirtingos lyties organų lietimosi (kada vyriškas lytinis organas prasiskverbia į moteriškąjį).


[Vertimas iš Arabų Kalbos darytas: Abu Muhammad, Doha, 2000CE]

Į Lietuvių Kalbą išvertė Nora Umm Youcef.

Šaltinis: islamlecture.com




No comments:

Post a Comment