Šeichas Suleimān Ar-Ruheily
Klausimas: Jis sako: Noriu aiškumo ir detalių apie salafi manchadžą, ir sektas esančias šiuo metu tarp mūsų, kadangi visos iš jų teigia esančios tiesoje. Visa tai išaiškinti reikės dešimt dienų, bet šeichas sako, kad jis turi dešimt minučių ir kažkiek iš to laiko jau nutekėjo.
Šeichas Suleimān Ar-Ruheily: Šiaip ar taip.
- Salafi Manchādžas yra aiškus Manchādžas, suklaidinti jį su kitu Manchādžu yra neįmanoma, niekada.
- Salafi Manchādžas yra metodologija paremta nuoširdumu Viešpačiui الله ir sekimu Allah Pasiuntiniu صلى الله عليه وسلم. Salafi Manchādžo pamatas yra šiame Allah تعالى tvirtinime:
فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤۡمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا يَجِدُواْ فِىٓ أَنفُسِہِمۡ حَرَجً۬ا مِّمَّا قَضَيۡتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسۡلِيمً۬ا (٦٥)
- Salafi Manchādžas užtvirtintas šiuo Pranašo صلى الله عليه وسلم teiginiu:
- Salafi Manchādžas paremtas tuo, su kuo Allah عزوجل išskaidrino (rektifikavo) pirmąją ummos kartą, ir tai yra per tai, ko laikėsi Pranašas صلى الله عليه وسلم ir jo kompanionai.
- Salafi Manchādžas yra pagrįstas priešiškumu inovacijoms ir norų sekimams, ir atsiskyrimu (atsiribojimu) nuo jų, ir taip pat priešiškumu jų (inovacijų ir užgaidų) žmonėms ir atsiskyrimu nuo jų.
- Salafi Manchādžas aiškiai ir viešai remia Pranašo صلى الله عليه وسلم Sunną ir deda pastangas paneigti inovacijas (kovoja kritikuojant jas) ir kovoja prieš inovacijos žmones išviešinant juos, paaiškinant jų būklę, ir įspėjant žmones apie tai kas sklinda iš jų.
- Salafi Manchādžas niekad nėra sumaišomas su kitais. Tai yra metodologija Knygos ir Sunnos. Tai yra metodologija švietimo (pagrįsta žinojimu, žiniomis) ir aiškumo, metodologija sekimo (Pranašu صلى الله عليه وسلم ) ir tiesaus kelio.
- Salaf us Sāliach Manchādžas yra metodologija atpažįstama kiekvieno, kuriam Allah paskyrė įžvalgumą (nuovoką).
- Šiam Manchādžui priešingos sektos oponuoja viskame, ką paminėjome.
- Salafio bruožas yra toks, kad jis žiūri į žmones pagal (Allah) įstatymą ir jis nežiūri į įstatymą pagal žmones. Jis skiria pirmenybę įstatymui (teisei) vietoj žmonių užgaidų; netgi jeigu dauguma jam oponuoja, ir tik keli jį palaiko. Jis skiria pirmenybę Pranašo صلى الله عليه وسلم sunnai ir mūsų Valdovo Knygai prieš mases žmonių.
- Kas liečia hizbį - su jų sektų įvairove - jie žiūri į įstatymą per žmonių požiūrį. Todėl jie nepristato žmonėms išskyrus tai, kas tenkina juos ir tai, kas padidina jų gretas. Jeigu jie mato žmones norinčius eiti į dešinę, jie eis į dešinę ir jie bus intensyvūs šiame reikale. Ir jeigu jie mato žmones norinčius eiti į kairę, jie eis kairėn ir bus intensyvūs šiame reikale. Jeigu jie mato žmones norinčius delsti, jie uždels, ir jeigu jie mato žmones norinčius nušalinti, jie nušalins. Jie neieško sprendimų Knygoje ir Sunnoje. Jie tiktai žiūri, kas sužavi žmones ir padidina gretas (žmonių mases).
Kaip bebūtų; šis reikalas yra prieinamas ir užrašytas, ir jam išaiškinti reikia daug laiko, ir galbūt aš patenkinsiu su tuo, ką jau paminėjau, nors realiai ši tema apima didelę diskusiją.
Išvertė iš Arabų Kalbos: Rasheed ibn Estes Barbee
Iš Anglų kalbos vertė: Nora Umm Youcef
No comments:
Post a Comment