Salafija

Salafija

Thursday, 24 March 2016

Verdiktas dėl antakių išretinimo, skutimo ir pakirpimo



Šeichas Al-Utsaimyn رحمه الله buvo paklaustas:

Koks yra verdiktas pašalinimo arba patrumpinimo truputėlio pertekliaus plaukų iš antakių?

 Tai jis رحمه الله atsakė:

"Pašalinimas plaukų iš antakių, jeigu tai daroma išpešiant, tada be abejonės tai yra An-Nams (veido plaukų šalinimas). 
Ir iš tikrųjų, Pranašas صلى الله عليه وسلم keikė An-Nāmisah (moterį, kuri šalina veido plaukus) ir Al-Mutanamisah (moterį, kuri prašo, kad jai pašalintų plaukus nuo veido) ir  abu šie veiksmai priklauso didžiosioms nuodėmės. Ir Pranašas  صلى الله عليه وسلم specifiškai paminėjo moterį, kadangi pagrinde tai yra ji, kuri tai atlieka pagražinimui savęs. Taipogi, jeigu tai darytų vyras, jis taip pat būtų prakeiktas kaip ir moteris yra prakeikta - ir lai Allah apsaugo mus nuo to. 

Jeigu tai yra atliekama nepešiojant (kitokiu būdu), pakerpant ar skutant,  tai kai kurie mokslininkai yra nuomonės, kad tai yra tas pats kas išpešiojimas, kadangi tai yra keitimas Allah kūrybos. Taigi, tai nėra skirtumo tarp išpešiojimo, kirpimo ar skutimo (remiantis tų mokslininkų nuomone).  Ir be abejonės, ši nuomonė yra labiau apdairesnė (rūpestingesnė), todėl tai yra kiekvieno asmens reikalas laikytis nuo tokių veiksmų atokiai, ar tai būtų vyras ar moteris." [6]

Šeicho buvo taip pat paklausta:

Koks yra verdiktas dėl antakių išretinimo?

Jis رحمه الله atsakė:

Antakių plaukų išretinimas, jeigu tai daroma išpešiojant, tada tai yra draudžiama. Iš tikrųjų, tai yra didelė nuodėmė, kadangi tai yra An-Nams (plaukų šalinimas nuo veido) dėl  kurio Allah Pranašas  صلى الله عليه وسلم keikė tas, kurios tai darė. 
Ir jeigu tai daroma kerpant ar skutant, tai kai kurie mokslininkai nemėgo to ir kai kurie uždraudė tai, ir laikė tai An-Nams (veido plaukų šalinimu) ir sakė: "Iš tikrųjų, An-Nams (veido plaukų šalinimas) nėra specifinis išpešiojimui, bet tai yra bendras kiekvienam pokyčiui (plaukų), kurio Allah neleido, jeigu tai ant veido."

Kaip bebūtų, kuo mes tikime, kas yra be galo svarbu žinoti  moterims - jeigu mes ir teigtume, kad tai yra leistina ar, kad tai yra nemėgstama išretinti antakių pakerpant ar skutant [7]- tai ji neturėtų to daryti, nebent antakių plaukai būtų tokie, kad kristų ant akių ir darytų įtakos regai. Tokioje situacijoje, tai nebūtų problema pašalinti tai, kas kelia žalą." [8]

Šeichas Ibn Bāz رحمه الله buvo paklaustas:

Koks yra verdiktas dėl antakių (ekstra) plaukų išretinimo?

Jis رحمه الله atsakė:

"Tai nėra leistina pašalinti plaukus iš antakių, nei juos praretinti, dėl to, kad yra patvirtinimas iš Pranašo صلى الله عليه وسلم, kad prakeikta yra An-Nāmisah (moteris, kuri pašalina veido plaukus) ir Al-Mutanamisah (moteris, kuri prašo pašalinti plaukus). Ir be abejonės, žinojimo (švietimo) žmonės paaiškino, kad plaukų šalinimas iš antakių yra An-Nams (veido plaukų šalinimas). [5]




Išnašos:


[5] Vertėjo pastaba: Fatāva-ul-Mar’ah (86) kaip paminėta Al-Kauvl- ul-Džamyl Bi-Džami’ Fatāva-il-Mar’ah Fy Zynati Vat-Tadžmyl (p.78-79) sukompiliuoto Umm ‘Abdir-Rachmān Bint ‘Abdillah Al-Asady (Dār-ul-Atsār, 1-asis Leidimas, Kairas, 2007)

[6] Vertėjo pastaba: Fatāva Šeicho Ibn ‘Uthsaimyn (2/830-831) kaip ir paminėta Al-Kauvl- ul-Džamyl Bi-Džami’ Fatāva-il-Mar’ah Fy Zynati Vat-Tadžmyl (p.77-78) sukompiliuoto Umm ‘Abdir-Rachmān Bint ‘Abdillah Al-Asady (Dār-ul-Atsār, 1-asis Leidimas, Kairas, 2007)

[7] Vertėjo pastaba: Ko šeichas ir nedaro, kas ir yra akivaizdu iš jo žodžių.

[8] Vertėjo pastaba: Madžmū’ Fatāva Va Rasāil Šeichas Muchammad Bin Sāleh Al- ‘Utsaimyn, Vol.11, psl. 133, Dāru-Tsurajja, 1-asis Leidimas, Rijadas, 1419/1998.



[Būti prakeiktam (prakeiktai) reiškia, kad jam (jai) yra nutrauktas Allah Gailestingumas (Malonė); tai įrodo, kad tokie praktikavimai, už kuriuos yra prakeikimas, jie priskiriami didžiosioms nuodėmėms.]

No comments:

Post a Comment