Širkas (asociavimas kitų kartu su Allah Jo Dievybėje ar garbinime) yra priešingybė Tauchydui (tikėjimui Allah Vienumu). Širkas yra trijų tipų, bet tikriau dviejų tipų: Didysis Širkas ir Mažasis Širkas.
I. Didysis Širkas
Į jį įeina visi arba tam tikri garbinimo veiksmai, kurie yra skiriami kitiems (asmenims, būtybėms ar daiktams) nei Allah. Į tai taip pat įeina vengimas tokių Allah paskirtų dalykų, kurie įeina į nusistovėjusius ir gerai žinomus islamiškus principus
(Arab. Ma`lum minad-din biddarurah), tokius kaip maldos atlikimas, Ramadano pasninkas; arba neigimas dalykų, kurie buvo Dievo uždrausti ir kurie priklauso tiems nusistovėjusiems ir gerai žinomiems islamiškiems principams, tokiems kaip Zyna (nesantuokinis intymus suartėjimas), alkoholio vartojimas ir panašiems. Į didijį širką gali įeiti ir tai, kada yra paklūstama asmeniui tokiu būdu, kuris sąlygoja nepaklusnumą Kūrėjui ir tuo tarpu asmuo teigiąs, kad toks nusikaltimas yra Halal (teisėtas), toks kaip paklusnumas vyrui ar moteriai, ar tai prezidentui, ar ministrui, ar mokslininkui ar dar kam nors, tame kas sulaužo Allah Religiją. Bet kas, kam yra skiriama dalis garbinimo nei Allah, maldavimas šventųjų (dorybingųjų), siekimas pagalbos iš jų, ar įžadų davimas jiems, ar uždraustų dalykų skelbimas teisėtais, ar anuliavimas Allah nuostatų - skelbiant, kad malda, pasninkas, Hadžas (nepaisant, kad žmogus įgalus jį atlikti), ar Zakatas (privalomoji labdara) nėra privalomi ar absoliučiai neleistini - visa tai priveda prie Didžiojo Kufr (netikėjimo, kuris musulmoną pašalina iš islamo rėmų) ir Didžiojo Širko (asocijavimo kitų su Allah Jo Dievybėje ar garbinimo, kuris pašalina musulmoną iš islamo), nes tai yra melagystė Allah ir Jo Pranašo صلى الله عليه وسلم atžvilgiu (prilygsta netikėjimui tame, ką Allah apreiškė Savo Pasiuntiniui).
Taip pat, tas, kuris skelbia leistinais (teisėtais) dalykus, kuriuos Allah uždraudė ir kurie klasifikuojami kaip "Ma`lum minad-din biddarurah", tokie kaip Zyna, Alkoholis, nerūpestingumas tėvų atžvilgiu, banditizmas, sodomija, Ryba (palūkanos) ir panašūs dalykai, kurie yra gerai žinomi esant draudžiamais iš Korano ir Sunnos ir Idžmā (vieningu islamo mokslininkų sutarimu), toks asmuo yra vienbalsiai laikomas kufaru (netikinčiuoju).
(Part No. 1; Page No. 44)
O Allah apsaugok mus. Tokiam asmeniui yra taikoma tokia pati taisyklė kaip ir tiems kurie kalti atlikdami didįjį širką.
Tokia pati taisyklė taikoma kiekvienam, kuris pašiepia religiją, juokiasi ar tyčiojasi iš jos, jie yra kalti Didžiojo Kufr atlikimu. Allah Šlovingasis sako: {Sakyk: "Ar tai buvo Allah (عز وجل), Jo Ajatai (įrodymai, faktai, eilutės, pamokymai, ženklai, apreiškimai) ir Jo Pasiuntinys (صلى الله عليه وسلم) iš kurių tu tyčiojaisi?"} {Neieškokite pasiteisinimų, jūs įvykdėte netikėjimą po to kai jūs įtikėjote.} Tas pats yra taikoma sumenkinimui bet ko, kas yra pašlovinta Dievo, ir kam yra rodoma panieka, kaip pavyzdžiui Mus-chaf (Korano) nepaisymas, šlapinimasis ant jo, atsistojimas ant jo, atsisėdimas ant jo ir panašiai. Bet kas, kuris tai daro yra Kufaras (netikintis) bendru ulema sutarimu Idžma, kadangi tokiais veiksmais jie sumenkina ir paniekina Patį Allah, visa šlovė Jam. Koranas yra Allah Žodis, Garbė Jam. Bet kas, kuris sumenkina Koraną sumenkina Allah. Islamo mokslininkai paaiškino šį reikalą skyriuje "Verdiktas islamo apostatui". Kiekviename šių keturių madhabų (Hanafy, Maliky, Shafi`y, ir Hanbaly), yra skyrius pavadinimu "Verdiktas Murtad'ui (islamo apostatui)", kuriame mokslininkai paaiškino visus kufr (netikėjimo) tipus ir dalal (nuklydimą nuo to, kas teisinga). Tai vertas dėmesio skyrius, ypač šiais laikais, kada yra paplitusi įvairi apostazė (Riddah) ir daugybė žmonių yra dvejojantys šiame reikale. Todėl, atidus šio skyriaus studijavimas leis asmeniui suvokti kas anuliuoja islamą, kas sukelia apostazę, kokie yra kufr tipai ir nuklydimai.
II. Mažasis Širkas
Antrasis tipas: Mažasis Širkas yra bet koks veiksmas, kuris pagal Šariją (Islamo Teisę) yra vadinamas širku, bet jis nėra tolygus (neprilygsta) Didžiajam širkui. Į mažąjį širką įeina Rija (gerų darbų darymas vardan kitų nei Allah, dėl pasirodymo) arba siekiant reputacijos, tokiais būdais kaip Korano recitavimas, maldos atlikimas arba kvietimas į Allah Kelią ir panašiai vardan pasirodymo. Yra autentiškai perduota Pranašo صلى الله عليه وسلم :{"Dalykas, kurio aš labiausiai bijau jums yra mažasis Širkas." Jie (kompanionai) paklausė: "O Allah Pasiuntiny, kas yra mažasis Širkas?" Jis صلى الله عليه وسلم atsakė: "Rija". Iš tikrųjų, Šlovingasis Allah sakys Prisikėlimo Dieną žmonėms, kurie atliko veiksmus dėl pasirodymo: 'Eik pas tuos kuriems tu pasirodydavai savo gerais darbais žemėje ir žiūrėk ar jie tau atlygins."} (Perduota Achmed per autentišką isnadą [perdavėjų grandinę], autorizuoto Machmūd Ibn Liabid Al-Ašhaly Al-Ansary). Jis buvo užrašytas Al-Tabarany, Al-Bayhaky ir kitų perdavėjų kaip Mursal Chadisas (Chadisas, kurio grandinėje nėra paminėto Pranašo صلى الله عليه وسلم Kompaniono), priskirtas Machmudui رضي الله عنه, jau minėtam anksčiau. Šis perdavėjas, Machmudas رضي الله عنه, buvo jaunas sachābis (Pranašo صلى الله عليه وسلم Kompanionas), kuris neišgirdo nei vieno chadiso iš Pranašo صلى الله عليه وسلم. Tačiau Mursal Chadisai perduoti sachābių (Pranašo صلى الله عليه وسلم kompanionų) yra Sachych (autentiški) ir naudojami islamo mokslininkų kaip įrodymas. Kai kurie mokslininkai laiko tai konsensusu, t.y. kai kurie jų yra vieningos nuomonės šiuo klausimu.
(Part No. 1; Page No. 45)
Mažojo širko pavyzdys yra kada Allah tarnas sako: "Ko Allah panorės ir ko tas-ir-tas panorės" arba "Jei tai nebūtų dėka Allah ir dėka to-ir-to" arba "Tai yra nuo Allah ir to-ir-to". Visa tai yra laikoma mažuoju širku remiantis Abū Davūdo chadisu, autorizuoto Hudaifai رضي الله عنه per autentišką isnadą, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم sakė: {Nesakyk, "Ko Allah panorės ir ko tas-ir-tas panorės", bet geriau sakyk, "Ko Allah panorės, ir tuomet tik po to, ko panorės tas-ir-tas".}
Prie to yra priskiriamas ir Nasā'ī Chadisas autorizuotas Kutailah, kad {Atėjo žydas pas Pranašą صلى الله عليه وسلم ir tarė,'Jūs atliekate širką, kuomet sakote, 'Ko Allah panorės ir ko tu panorėsi.' Jūs taip pat sakote, 'Vardan Ka'bos (kada jūs prisiekinėjat).' Dėl to, Pranašas صلى الله عليه وسلم įsakė jiems, kad kada jie prisiekinėja sakyti 'Vardan Ka'bos Valdovo.' Jis صلى الله عليه وسلم taip pat jiems liepė sakyti, 'Ko Allah panorės, tada tik po to, ko Muchamedas panorės.'}
Remiantis kitu An-Nasā'ī perdavimu, Ibn Abbas رضي الله عنه perdavė, kad {Kartą vyras tarė Pranašui صلى الله عليه وسلم, 'O Allah Pranaše, ko Allah panorės ir ko tu panorėsi.' Jis صلى الله عليه وسلم jam atsakė, 'Ar tu mane priskyrei lygiaverčiu Viešpačiui (Allah)?! Tai yra ko Allah Vienas panorės.'} Į tai įeina ir autentiška Ibn Abbas رضي الله عنه interpretacija Allah Žodžių: Tada nepriskirk lygiaverčių Allah'ui garbinime kai gerai žinai (kad Jis Vienas tėra vertas garbinimo). Ibn Abbas رضي الله عنه pakomentavo sakydamas: "Širkas šioje ummoje (tautoje po vienu tikėjimu) yra subtilesnis (labiau neįžvelgiamas) nei skruzdėlių ropojimas naktį ant juodų akmenų. Sakymas, 'Prisiekiu Allah ir prisiekiu tavo gyvenimu, o toks-ir-toks','Prisiekiu savo gyvenimu', 'Jeigu ne šuo, vagys mus būtų užpuolę', 'Jeigu ne antys namuose, vagys būtų įžengę', 'Ko Allah panorės ir ko tu panorėsi', 'Ir jeigu tai nebūtų iš Allah ir to-ir-to.' Neminėkite to-ir-to su Allah, nes visi šie išsireiškimai sąlygoja širką." (Perduota Ibn Abu Hātim per autentišką isnadą) Tokie išsireiškimai ir panašūs į juos pakliūna į Mažojo Širko Kategoriją. Į tai įeina ir prisiekimas bet kuo kitu nei Allah, toks kaip prisiekimas Ka'ba, Pranašais, Amanah (sąžine), kažkieno gyvenimu, kažkieno garbe ir panašiais dalykais. Visose tose priesaikose (įžaduose) vyrauja mažasis Širkas remiantis Musnad'e perduotam autentiškame chadise, Umar Ibn Khattāb رضي الله عنه perdavė, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم sakė: {Bet kas, kuris prisiekia kitu nei Allah įvykdė širką (priskyrė lygiaverčius Allah'ui Jo Dievybėje ar Garbinime).} Imamas Achmed, Abū Davūd ir At-Tirmidhi perdavė per autentišką isnadą, kad Umar Ibn Khattāb رضي الله عنه perdavęs nuo Pranašo صلى الله عليه وسلم : {Bet kas, kuris prisiekia kitu nei Allah įvykdė Kufr arba Širk.}
(Part No. 1; Page No. 46)
Perdavėjas galbūt nėra tikras dėl tikslių žodžių (ar tai buvo vartojamas žodis "arba" ar "ir"). Taip pat gali būti, kad "arba" čia reiškia "ir"; pagal tai, reikšmė būtų "įvykdė Kufr ir Širk". Prie to paties, paminėsime ir chadisą priskirtą dviems Imamams (Al-Bukchari ir Muslim), autorizuotą Umar Ibn Khattāb رضي الله عنه, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم sakė: {Bet kas, kuris nori prisiekti, tai jis turėtų prisiekti tik Allah vardu arba kitaip patylėti (nieko nesakyti).} Panašių į šį chadisą yra daug.
Tokie yra mažojo širko tipai, kuriuose gali slypėti ir didysis Širkas, tai priklausys nuo to asmens intencijos. Jeigu asmuo prisiekia Pranašu, Al-Badavy ar tuo-ir-tuo šeichu, su intencija prilyginti jį Allah'ui, šaukiasi jo vietoj Allah, tiki, kad jis turi bet kokią galią šioje visatoje kaip ir Allah ar panašiai, tuomet tokie veiksmai ir įsitikinimai padaro tokį asmenį mušrik'u (tokiu, kuris asocijuoja kitus su Allah Jo Dievybėje ar garbinime). Jeigu asmuo, kuris prisiekia kitais nei Allah neturėdamas tokių intencijų ar įsitikinimų, bet tik sako tai iš įpročio, be tokių intencijų, tai bus laikoma mažuoju širku.
Yra dar viena širko rūšis pavadinimu Khafy (užslėptasis Širkas). Kai kurie islamo mokslininkai klasifikavo jį trečiuoju širko tipu, kad pagrįstume tai, pateiksime įrodymui Abū Sa'yd Al-Khudry chadisą, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم sakė: {'Ar pasakyti jums, ko aš labiausiai bijau jums negu Al-Mesych Ad-Dadž-džāl (antikristaus)?' Žmonės atsakė, 'Taip, o Allah Pasiuntiny.' Jis صلى الله عليه وسلم tarė, 'Tai yra užslėptas Širkas. Kada asmuo stovi maldoje ir pastebėjęs, kad kiti į jį žiūri, stengiasi ją atlikti idealiai.'} (Perduota Imamo Achmed)
Teisinga nuomonė yra ta, kad tai nėra trečiasis tipas, bet tai papuola į mažojo širko kategoriją. Jis gali būti užslėptas kas liečia intenciją esančią širdyje, kaip buvo minėta prieš tai esančiame chadise. Kiti pavyzdžiai būtų Korano recitavimas, religijos propagavimas ir kelio užkirtimas nusikaltimams, ar kovojimas vardan Allah ir panašiai dėl pasirodymo (Rija).'
Tai gali būti laikoma užslėptu širku, kas liečia įstatymiškus nuostatus tam tikriems asmenims paminėtiems anksčiau Ibn Abbas رضي الله عنه chadise. Užslėptasis Širkas gali taip pat būti Didžiuoju Širku netgi jeigu jis ir yra užslėptas, toks kaip veidmainių tikėjimas. Jie pasirodo prieš žmones savo akivaizdžiais darbais (nuopelnais), neparodydami (neišviešindami) užslėpto savo netikėjimo (kufr). Tai yra paaiškinta Allah pasakyme: {Iš tikrųjų, veidmainiai siekia apgauti Allah, bet tai yra Jis, Kuris juos apgauna. Ir kuomet jie stojasi maldai, jie stojasi tingėdami ir kad juos žmonės matytų, ir jie prisimena Allah tik labai mažai.} {Jie svyruoja tarp to ir ano, nepriklausydami nei tiems nei kitiems.}
(Part No. 1; Page No. 47)
Yra daugybė ajatų apie jų Kufr (netikėjimą) ir Rija (pasirodymą). Allah apsaugok mus nuo to. (Amyn)
Todėl, Užslėptasis Širkas priklauso abiejiems anksčiau paminėtiems tipams: didžiajam širkui ir mažajam širkui, netgi jeigu jis ir vadinamas "Khafy (užslėptasis)". Širkas gali būti užslėptas ir akivaizdus. Širkas Džaly (akivaizdus Širkas) pasireiškia šaukiantis mirusiųjų, siekiant pagalbos iš jų, duodant įžadus jiems (prisiekinėjant jiems) ir panašiai.
Užslėptasis Širkas yra tai, kas slypi veidmainių širdyse, kurie atlieka maldas ir pasninką kartu su žmonėmis, kai savo vidumi jie yra iš tikrųjų netikintys. Jie laiko leistinu garbinti stabus ir statulas (skulptūras), ir iš tikro jie yra politeistai (mušrik). Tokia yra realybė Khafy (užslėptojo) širko, kuris slypi širdyje.
Mažojo širko pavyzdžiai yra veiksmuose tokiuose kaip Korano recitavimas, maldos atlikimas, savanoriška sadaka (labdara) ir panašiuose veiksmuose, siekiant pagyros iš žmonių. Toks yra užslėptasis Širkas, bet jis yra mažasis Širkas.
Taigi, darosi aišku, kad Širkas yra dviejų tipų: mažasis ir didysis, ir kiekvienas iš jų gali būti užslėptas. Jis gali būti didysis užslėptas Širkas, toks kaip veidmainių. Arba jis gali būti mažasis užslėptas Širkas, toks kaip maldos atlikimas, sadaka (labdaros davimas), maldavimas, religijos propagavimas ar užkirtimas kelio į nusikalstamumą ir panašių dalykų vardan pasirodymo.
Kiekvienas tikintysis turėtų būti akylus tokiems veiksmams ir laikytis atokiai nuo tokių širko formų, ypač nuo didelių. Tai yra viena iš baisiausių nuodėmių atliktų prieš Allah ir baisiausias nusikaltimas, kokį žmogus gali atlikti. Kas liečia tokį širko tipą, Aukščiausiasis Allah sako: {Bet jeigu jie priskyrė lygiagrečiai kitus su Allah, viskas, ką jie darydavo (iš gerų darbų), jiems neduos jokios naudos.} Ir: {Iš tikrųjų, tas, kuris priskiria kitus garbinime drauge su Allah, tad Allah uždraudė Rojų jam, ir Ugnis bus jo amžina buveinė.} Ir: {Iš tikrųjų, Allah neatleidžia priskyrimo lygių Jam (garbinime), bet Jis atleidžia visa kita nei tai, kam panorėjęs.}
(Part No. 1; Page No. 48)
Iš to seka, kad bet kas, kuris numiršta atlikdamas didįjį širką, be abejonės jis negalės patekti į Rojų ir jis amžinai gyvens Pragare. Mes siekiame Allah prieglobsčio nuo tokios bausmės.
Kas liečia mažąjį širką, jis yra vienas iš baisiausių didžiųjų nuodėmių ir tie, kurie atlieka jį, yra dideliame pavojuje.
Galbūt jiems bus atleista už mažojo širko veiksmus dėl viršijančio kiekio jų gerų darbų. Kitaip, jie gali būti nubausti už juos, bet jie nepasiliks Pragare amžinam, kaip kad netikintieji (Kufār). Mažasis Širkas nesąlygoja nei amžinojo būvimo Pragare, nei jis anuliuoja gerus darbus, bet jis anuliuoja veiksmus susijusius su juo. Mažasis Širkas anuliuoja veiksmą, kuris susijęs tiesiogiai su juo. Pavyzdžiui, jeigu asmuo atlieka maldą dėl pasirodymo, jis nebus apdovanotas už tokį elgesį, iš tikro, jis bus nubaustas už tokią nuodėmę.
Jeigu asmuo recituoja Koraną dėl pasirodymo (Rija), tai jis nebus apdovanotas už tai; iš tikro, jis bus nubaustas už tokią nuodėmę. Mažasis Širkas yra ne kaip Didysis Širkas ir didysis kufr (netikėjimas), kadangi jie abu anuliuoja visus gerus darbus.
Allah sako: {Bet jeigu jie priskyrė garbinime kitus su Allah, viskas ką jie darė jiems neduos naudos.}
Tai yra kiekvieno vyro ir moters, kiekvieno mokslininko ir studento, ir kiekvieno musulmono pareiga skirti didelį dėmesį tiems dalykams ir protauti (mąstyti). Jie privalo žinoti Tauchydo esmę ir jo tipus, širko realybę ir jo du tipus - didįjį ir mažąjį. Jie privalo skubėti nuoširdžiai atgailauti Dievo nuo atliekamų didžiojo ar mažojo širko veiksmų. Jie turėtu gyventi Tauchydu, tvirtai laikytis teisingo kelio, laikytis paklusnumo Allah Teisingumui ir įgyvendinti Jam priklausančias teises. Tauchydo teisėms turėtų būti rodoma pagarba, atliekant privalomus veiksmus ir laikantis atokiai nuo to, kas draudžiama. Jie taip turėtų laikytis atokiai nuo visų širko tipų, abiejų didžiojo ir mažojo. Didysis Širkas yra priešprieša Tauchydui ir absoliuti priešingybė Islamui. Mažasis Širkas neleidžia asmeniui pasiekti reikiamą tobulumą Islame; todėl, musulmonas turėtų laikytis atokiai nuo abiejų šių tipų.
Mes visi turėtumėm turėti tai omenyje, mokytis apie tai išsamiai ir įspėti žmones apie tai atsargiai ir aiškiai, kad musulmonas būtų pilnai susipažinęs su šiais reikalais.
(Part No. 1; Page No. 49)
Mes maldaujame Allah vesti mus ir jus link naudingo žinojimo ir gerų darbų, skirti mums ir visiems musulmonams gebėjimą suprasti ir sekti Jo Religija. Mes prašome Allah padaryti šią religiją triumfuojančią ir iškelti Jo Žodį iki pat viršaus. Allah, vesk mus į teisingą kelią. Lai taika ir palaiminimas būna mūsų Pranašui Muchammdui, jo šeimai, jo Bendražygiams ir tiems, kurie tiksliai seka juo iki pat Prisikėlimo Dienos.
Autentiškas Šaltinis: alifta.net
No comments:
Post a Comment