Sveikinimas sakant "Ramadān Kiarym", paaiškinimas Šeicho Salih Al-Fauzān
Klausimas:
Sveikinimas "Ramadān Kiarym", ar ne Allah yra Al-Kiarym (Dosniausias)?
Atsakymas:
Tai neturi jokio pagrindo. Toks jų teiginys "Ramadān Kiarym", jis neturi pagrindo. Kas liečia išsireiškimą “Ramadān Šaryf”, “Ramadān Mubārik”, “Ramadān Adzym”, šie išsireiškimai minimi įvairiuose perdavimuose. Adzym, Mubārik, Šaryf - juos naudoti nėra problemos. Tačiau, kas liečia Kiarym, tai aš nežinau kilmės tokiam naudojimui.
Išvertė į Anglų kalbą Rasheed ibn Estes Barbee.
Sveikinimas sakant "Ramadān Kiarym", paaiškinimas Šeicho Utsaimyn (Uthaimeen)
Klausimas:
Kada pasninkautojas atlieka nuodėmę ir jis yra sudrausminamas dėl to, jis sako "Ramadān Kiarym". Koks yra verdiktas dėl tokios frazės ir koks yra verdiktas dėl tokio jo elgesio?
Šeichas Utsaimyn (Uthaimeen):
Verdiktas dėl to - tai ši frazė "Ramadān Kiarym" yra neteisinga. Ir vienintelė frazė, kuri turėtų būti sakoma yra "Ramadān Mubārak ir tai, kas yra panašu į ją. Kadangi Ramadanas nėra tas, kuris duoda, kad jis būtų vadinamas dosniu (Kiarym), iš tikrųjų tik Allah Išaukštintas yra tas, kuris skiria šiam mėnesiui dosnumą ir tai Jis padarė šį mėnesį ypatingu dosnumu, ir padarė jį laiko periodu, per kurį būtų atliekamas vienas iš islamo stulpų - pasninkas.
Ir tas, kuris pasakė, kad atlikti nuodėmes per šį kilnų mėnesį yra leistina dėl to, kad jis yra ypatingas savo kilnumu, tai visa tai yra visiškai priešinga tam, ką žinojimo žmonės yra pasakę. Jie sako, kad nuodėmės yra padauginamos tiems, kurie atlieka jas per tuos ypatingus laiko tarpus ar vietose, kurios yra kilnios, atvirkščiai, nei kaip tas asmuo kad įsivaizduoja.
Ir jie sako, kad žmogui yra privalu bijotis Allah (turėti taqwā) per visą tą laiką ir visose vietose, ypač per tuos ypatingus laiko tarpus ir jam esant kilniose vietose.
Allah Galingiausiasis ir Didingiausiasis sako:
يا أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
“O jūs, kurie tikite, pasninkas jums buvo nustatytas taip, kaip jis buvo nustatytas tiems prieš jus, kad jūs įgautumėte taqwā (dievobaimingumą).”
Todėl, slypinti po pasninko prievole, išmintis yra išugdyti dievobaimingumą darant tai, ką Jis paliepė ir vengti to, ką Jis uždraudė. Ir yra nustatyta tai, ką Allah Pasiuntinys yra sakęs:
من لم يدع قول الزور، والعمل به، والجهل، فليس لله حاجة في أن يدع طعامه وشرابه
Tas, kas neapleidžia netiesos žodžiais ir veiksmais, tada Galingiausiajam ir Didingiausiajam Allah nereikalingas jų maisto ir gėrimo atsisakymas.
Taigi pasninkas yra garbinimo veiksmas skirtas Allah ir ugdymas sielos ir jos sergėjimas nuo Viešpaties uždraustų dalykų. Ir tai nėra taip, kaip asmuo kad sakė, kad dėl šio mėnesio didingumo ir jo palaimingumo, nuodėmiavimas jame yra leistinas.
Išvertė į Anglų kalbą Rasheed bin Estes Barbee
No comments:
Post a Comment