Salafija

Salafija

Sunday, 3 August 2014

Keturi Pagrindiniai Tauchydo Principai

Įžanga






Šeichas Islam Muhammed Abdul-Wahhaab رحمه الله

Vardan Allah pačio Aukščiausiojo Gailestingojo

Aš prašau Allah تعالى, pačio Dosniausiojo, Sosto Viešpačio, apsaugoti jus šiame gyvenime ir pomirtiniame, ir palaiminti jus kad ir kur jūs bebūtumėt ir kad jūs būtumėt iš tų, kurie yra dėkingi kuomet jums yra duodama, kantrūs kuomet esate išbandyti ir esate iš tų, kurie atgailaujate ir siekiate atleidimo už savo nuodėmes. Iš tikrųjų, šie trys ženklai yra laimės ženklai.

Žinokite, lai Allah تعالى  jums parodo kaip paklusti Jam عَزَّوَجَلَّ , Hanifyja yra Abraomo religija: Tai yra kad jūs garbinate Allah تعالى  Vieną nuoširdžiai, Jis عَزَّوَجَلَّ  sako: 


وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ

“ Ir aš nesukuriau džinus ir žmones tam, išskyrus garbinti Mane Vieną.” (Sura Daarijaat,

51:56)

Kuomet jūs pripažinsite, kad Allah عَزَّوَجَلَّ sukurė jus garbinti Jį, žinokite, kad garbinimas yra bevertis, jeigu jis nepagrįstas tauchydu, taip kaip malda yra bevertė jeigu ją atliekate neapsiprausę. Taigi, kuomet širkas įvykdomas garbinime, tas garbinimas patampa defektiniu ir negaliojančiu, lygiai taip pat kaip švara suteršta nešvarumu.

Kuomet jus atpažinsite širką (priskirimą lygius tikram Valdovui عَزَّوَجَلَّ) garbinime ir pripažinsite tai, kad jis sugadina jį (garbinimą), anuliuoja visus jūsų garbinimo veiksmus ir žygdarbius ir, kad atliekantis širką asmuo pasmerktas amžinajam Pragarui, tuomet jūs suprasite patį svarbiausią ir privalomą dalyką: šio fakto pripažinimą, tam kad Allah تعالى  apsaugotų jus nuo širko atlikimo, apie kurį Allah تعالى  sako: 


إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَغۡفِرُ أَن يُشۡرَكَ بِهِۦ وَيَغۡفِرُ مَا دُونَ ذَٲلِكَ لِمَن يَشَآءُ‌ۚ وَمَن يُشۡرِكۡ بِٱللَّهِ فَقَدۡ ضَلَّ ضَلَـٰلاَۢ بَعِيدًا 

“ Be abejonės, Allah neatleis priskirimo lygių Jam garbinime, bet Jis atleis visa kita nei tai kam panorėjęs.” (Sura Nisa 4:116)


Ir šis žinojimas apima keturis principus, kurie paminėti Allah تعالى Knygoje.

Pirmasis principas yra tai, kad netikintieji (kuffaar), su kuriais Pranašas صلى الله عليه وسلم kovojo, jie pripažino, kad Allah Aukščiausiasis buvo Kurėjas ir kad viskas vyksta pagal Jo Valią, bet visa tai jų nepadarė musulmonais ir įrodymas yra Viešpaties  عَزَّوَجَلَّ žodžiuose: 


قُلۡ مَن يَرۡزُقُكُم مِّنَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلۡأَرۡضِ أَمَّن يَمۡلِكُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَـٰرَ وَمَن يُخۡرِجُ ٱلۡحَىَّ مِنَ ٱلۡمَيِّتِ وَيُخۡرِجُ ٱلۡمَيِّتَ مِنَ ٱلۡحَىِّ وَمَن يُدَبِّرُ ٱلۡأَمۡرَ‌ۚ فَسَيَقُولُونَ ٱللَّهُ‌ۚ فَقُلۡ أَفَلَا تَتَّقُونَ 

“ Sakyk: Kas jus aprūpina iš dangaus ir žemės? Arba, kam priklauso klausa ir rega? Ir kas duoda gyvybę mirusiems ir kas atima gyvybę, sukelia mirtį? Ir kam priklauso visi reikalai? Jie sako: “Allah.” Sakyk: “ Argi dėl to neturėtumei bijoti Dievo Bausmės (dėl priskirimo Jam lygių partnerių, bendrininkų)?” (Sura Junus, 10:31)


Antras principas: Kad jie (mušrik-politeistai) sako: “ Mes tiktai kreipiamės į juos (stabus) siekdami artumo ir tarpininkavimo (su Allah). Taigi įrodymas, kad jie siekia artumo per stabus yra Allah تعالى  žodžiai: 
أَلَا لِلَّهِ ٱلدِّينُ ٱلۡخَالِصُ‌ۚ وَٱلَّذِينَ ٱتَّخَذُواْ مِن دُونِهِۦۤ أَوۡلِيَآءَ مَا نَعۡبُدُهُمۡ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَآ إِلَى ٱللَّهِ زُلۡفَىٰٓ إِنَّ ٱللَّهَ يَحۡكُمُ بَيۡنَهُمۡ فِى مَا هُمۡ فِيهِ يَخۡتَلِفُونَ‌ۗ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَهۡدِى مَنۡ هُوَ كَـٰذِبٌ۬ ڪَفَّارٌ۬ 

“ Ir tie, kurie siekia pagalbos iš kitų nei Allah sako: “Mes garbiname juos (stabus) tik siekdami artumo su Allah.” Be abejonės, Allah juos teis ir jų skirtumus. Iš tiesų, Allah neparodo tiesaus kelio tiems, kurie yra melagiai ir yra netikintieji.” (Sura az-Zumar, 39:3)


Ir įrodymas, kad jie siekia tarpininkavimo yra šiuose Viešpaties  عَزَّوَجَلَّ žodžiuose:


وَيَعۡبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمۡ وَلَا يَنفَعُهُمۡ وَيَقُولُونَ هَـٰٓؤُلَآءِ شُفَعَـٰٓؤُنَا عِندَ ٱللَّهِ‌ۚ قُلۡ أَتُنَبِّـُٔونَ ٱللَّهَ بِمَا لَا يَعۡلَمُ فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَلَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۚ سُبۡحَـٰنَهُ ۥ وَتَعَـٰلَىٰ عَمَّا يُشۡرِكُونَ 

 “Ir jie garbina vietoj Allah dalykus, kurie jiems neduoda nei žalos nei naudos ir jie sako: “Jie yra mūsų tarpininkai su Viešpačiu.” (Sura Junus, 10:18)


Tarpininkavimas yra dviejų tipų: draudžiamas tarpininkavimas ir patvirtintas tarpininkavimas. Draudžiamas tarpininkavimas yra tai, kas yra siekiama iš kitų nei Allah  عَزَّوَجَلَّ  to, ką gali įgyvendinti ar duoti tik Allah تعالى. Įrodymas yra šiuose Allah تعالى žodžiuose:


يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقۡنَـٰكُم مِّن قَبۡلِ أَن يَأۡتِىَ يَوۡمٌ۬ لَّا بَيۡعٌ۬ فِيهِ وَلَا خُلَّةٌ۬ وَلَا شَفَـٰعَةٌ۬‌ۗ وَٱلۡكَـٰفِرُونَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ 

“ O jūs, kurie tikite. Išlaidaukite, tai kuom Mes jus aprūpinome, iki kol ateis Diena, kada nebebus derėjimosi (sandoros), nei draugystės, nei tarpininkavimo. Ir tai yra netikintieji, kurie yra blogadariai (arab. zalimūn).” (Sura al Bakara, 2:254)


Patvirtintas tarpininkavimas yra tarpininkavimas tokio asmens, kuris yra nusipelnęs ir pagerbtas su tarpininkyste ir asmuo, kuriam bus tarpininkaujama, jis bus toks asmuo, kuriuo Viešpats  عَزَّوَجَلَّ yra patenkintas (jo darbais ir jo kalba), su Allah تعالى  Valia ir leidimu, Allah تعالى sako:


مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِ

“Kas yra jis, kuris gali tarpininkauti su Juo (Allah تعالى) išskyrus su Jo (Allah تعالى) Leidimu?” (Sura Al Bakara, 2:255)


Trečias principas yra toks, kuriame žmonės pasižymėjo savo skirtingu garbinimu. Tarp jų yra žmonės, kurie garbino angelus, kiti garbino Pranašus ir šventuolius, kiti akmenis, medžius, Saulę ir Mėnulį. Pranašas Muhammad صلى الله عليه وسلم  kovojo prieš juos ir elgėsi su jais vienodai, t.y. nebuvo skirtingas jų atžvilgiu.

Įrodymas yra Aukščiausiojo Allah تعالى  pasakyme:



وَقَـٰتِلُوهُمۡ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتۡنَةٌ۬ وَيَكُونَ ٱلدِّينُ لِلَّهِ‌ۖ فَإِنِ ٱنتَہَوۡاْ فَلَا عُدۡوَٲنَ إِلَّا عَلَى ٱلظَّـٰلِمِينَ 


“Ir kovok prieš juos iki kol  nebeliks Fitnos (netikėjimo ir garbinimo stabų lygiagrečiai su Viešpačiu) ir visas tikėjimas (religija) skiriamas Viešpačiui (Vienam).” (Sura Bakara, 2:193)


Įrodymas, kad Saulė ir Mėnulis yra garbinami yra šiuose Visagalio žodžiuose: 


وَمِنۡ ءَايَـٰتِهِ ٱلَّيۡلُ وَٱلنَّهَارُ وَٱلشَّمۡسُ وَٱلۡقَمَرُ‌ۚ لَا تَسۡجُدُواْ لِلشَّمۡسِ وَلَا لِلۡقَمَرِ وَٱسۡجُدُواْ لِلَّهِ ٱلَّذِى خَلَقَهُنَّ إِن ڪُنتُمۡ إِيَّاهُ تَعۡبُدُونَ 

“Tarp Jo ženklų yra diena ir naktis, Saulė ir Mėnulis. Nenusilenkite (nenusižeminkite padėdami kaktos ant žemės, ar nusilenkdami) prieš Saulę ar Mėnulį.” (Sura Fussilat, 41:37)


Įrodymas, kad angelai yra garbinami, yra šiuose Allah تعالى žodžiuose:


وَلَا يَأۡمُرَكُمۡ أَن تَتَّخِذُواْ ٱلۡمَلَـٰٓٮِٕكَةَ وَٱلنَّبِيِّـۧنَ أَرۡبَابًا‌ۗ

“ Nei jis jums liepė laikyti angelus ir pranašus dievais.” (Sura Al Imraan, 3:80)


Įrodymas, kad pranašai yra garbinami yra šiuose Allah تعالى  žodžiuose: 


وَإِذۡ قَالَ ٱللَّهُ يَـٰعِيسَى ٱبۡنَ مَرۡيَمَ ءَأَنتَ قُلۡتَ لِلنَّاسِ ٱتَّخِذُونِى وَأُمِّىَ إِلَـٰهَيۡنِ مِن دُونِ ٱللَّهِ‌ۖ قَالَ سُبۡحَـٰنَكَ مَا يَكُونُ لِىٓ أَنۡ أَقُولَ مَا لَيۡسَ لِى بِحَقٍّ‌ۚ إِن كُنتُ قُلۡتُهُ ۥ فَقَدۡ عَلِمۡتَهُ ۥ‌ۚ تَعۡلَمُ مَا فِى نَفۡسِى وَلَآ أَعۡلَمُ مَا فِى نَفۡسِكَ‌ۚ إِنَّكَ أَنتَ عَلَّـٰمُ ٱلۡغُيُوبِ 


“Kuomet Allah Teismo Dieną sakys: “O Isa (Jėzau)-Marijos sūnau, ar tu sakei žmonėms: “Garbink mane (Jėzų)  ir mano mamą (Mariją) kaip du dievus išskyrus Allah (tikrąjį Vienintelį Dievą)?” Jis (Jėzus) atsakys: “Garbė Tau. Tai yra ne man kalbėti apie tai, apie ką kalbėti aš neturiu jokios teisės. Jeigu aš būčiau taip sakęs, be abejo, Jūs (Allah) būtumėte apie tai žinojęs. Jūs (Allah) žinote, kas yra manyje (širdyje) nors aš nežinau kas yra Jumyse, iš tikro Jūms yra Viskas-Žinoma užslėpto.” (Sura Ma’idah, 5:116)


Įrodymas, kad šventuoliai yra garbinami, yra šiose Korano eilutėse:


أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ يَبۡتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ ٱلۡوَسِيلَةَ أَيُّہُمۡ أَقۡرَبُ وَيَرۡجُونَ رَحۡمَتَهُ ۥ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۥۤ‌ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحۡذُورً۬ا 

“Į tuos, kurie jie kreipiasi siekdami Viešpaties artumo, į tuos (šventuolius), kurie iš jų turėtų būti arčiau (Allah); ir jie (tie šventuoliai) tikisi Jo Malonės ir bijosi Jo Bausmės. Be abejo, tavo Valdovo Bausmė yra tai, ko reiktų bijoti.” (Sura Al Isara, 17:57)

  
Įrodymas, kad akmenys ir medžiai yra garbinami: 


أَفَرَءَيۡتُمُ ٱللَّـٰتَ وَٱلۡعُزَّىٰ (١٩) وَمَنَوٰةَ ٱلثَّالِثَةَ ٱلۡأُخۡرَىٰٓ 

“Ar jūs garbinate al-Laat ir al-Uzza. Ir Manaat, kitą trečiąjį?” (Sura an Nadžm, 53: 19-20)


Al-Lat yra išgraviruotas baltas akmuo. Kadaise, At-Taif’e aplinkui tą akmenį buvo pastatytas namas su užuolaidomis, su tarnais ir šventu kiemu. To miesto Thaqif genties žmonės ir jų sąjungininkai garbino Al-Lat akmenį. Jie didžiuodavosi tuo akmeniu prieš arabus, išskyrus Kureišius. Ibn Džarir sakė:”Jie davė vardą Al-Lat iš Dievo Vardo (Allah), ir padarė jį moterišku. Taip pat, Al-Lat buvo vyras, kuris ruošdavo piligrimams maistą Džahilijos laikais. Jam mirus, jie susirinkdavo garbinti jį prie jo kapo.
Al-Uzza vardu buvo pavadintas medis, kuris buvo aptvertas siena. Ibn Džarir sakė:” Jie taip pat pavadino Al-Uzza iš Dievo Vardo Al-Aziz.”
Manaat yra dievaitis.

Abu Waaqid al-Laythee perdavė chadisą, kuriame sakoma:” Mes išvykome su Pranašu صلى الله عليه وسلم  į Hunain ir mes tik buvome atsisakę netikėjimo-kufr (t.y. jie ką tik buvo priėmę islamą). Politeistai turėjo medį kurį šlovindavo ir ant kurio pasikabindavo savo ginklus, jie jį vadino ‘Dhaat Anwaat’. Mes praėjome pro tą medį ir pasakėme: “O Pranaše, paskirk ir mums tokį medį kaip jų Dhaat Anwaad. Pranašas صلى الله عليه وسلم  atsakė: “ Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar (Allah yra pats Didžiausias)! Tam, kam priklauso mano siela, tokie yra (nuklydimo) keliai. Tai ko jūs prašote yra lygiai tas pats ko prašė Bani Izraelis (iš) Mozės:

قَالُواْ يَـٰمُوسَى ٱجۡعَل لَّنَآ إِلَـٰهً۬ا كَمَا لَهُمۡ ءَالِهَةٌ۬‌ۚ قَالَ إِنَّكُمۡ قَوۡمٌ۬ تَجۡهَلُونَ

“ Paskirk mums dievą taip kaip jie turi dievus. Jis atasakė:”Iš tikro, jūs esate neišmanėliai.” (al- A’raaf, 7:138)

{Chadisą perdavė at Tirmidi (hasan sahih), taip pat Ahmad (5/218), Ibn Abi Aasim As sunnah (76), Ibn Hibbaan savo Sachiche (6702) ir jis buvo autentifikuotas Ibn Hajar Al Isaabah (4/216)}

Ketvirtas principas yra tas, kad šiandieniniai politeistai yra kur kas blogesni už ankstesniuosius. Taip yra todėl, kad ankstesnieji politeistai atlikinėjo politeistinius veiksmus geromis gyvenimo sąlygomis (per gerus laikus) ir tyrai garbino Allah تعالى  tik sunkiomis akimirkomis (sunkiais laikais). Tačiau, šiandieniniai politeistai yra pastovūs, ar tai būtų sunkus metas ar ne, jų politeistinis garbinimas nekinta.  Allah تعالى  tai įrodo šioje eilutėje: 


فَإِذَا رَڪِبُواْ فِى ٱلۡفُلۡكِ دَعَوُاْ ٱللَّهَ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ فَلَمَّا نَجَّٮٰهُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ إِذَا هُمۡ يُشۡرِكُونَ

“Kuomet jie įlipa į laivą jie šaukiasi Viešpaties, skirdami savo tyras maldas vienam tikram Valdovui, tačiau kada Jis juos saugiai išlaipina žemėn, jie pradeda skirti dalį savo garbinimo kitiems.” (al Ankabūt, 29:65), tai remiantis tuo, tas kuris šaukiasi yra garbintojas, ir įrodymas yra šioje eilutėje:

وَمَنۡ أَضَلُّ مِمَّن يَدۡعُواْ مِن دُونِ ٱللَّهِ مَن لَّا يَسۡتَجِيبُ لَهُ ۥۤ إِلَىٰ يَوۡمِ ٱلۡقِيَـٰمَةِ وَهُمۡ عَن دُعَآٮِٕهِمۡ غَـٰفِلُونَ 

“Ir kas yra labiau pragaištyje negu tas, kuris šaukiasi kitų negu Allah, tokie neatsilieps į jų šauksmą iki Prisikėlimo Dienos, ir jie net nežino, kad yra šaukiamasi jų?” (Sura Al-Ahqaf, 46:5)



Ir Allah تعالى žino geriausiai. Tebuna palaima ir ramybė  Pranašui Muhammad صلى الله عليه وسلم, jo šeimai ir jo kompanionams رضي الله عنهما. Amyn
Vertė Nora Umm Youcef



No comments:

Post a Comment