Šeichas Khālid Utsmān Al-Misrī حفظه الله :
Esmė tame, kad tai priklauso nuo kiekvieno asmens, kuris siekia saugumo savo religijoje, būti atidžiam inovacijų atžvilgiu, abiejų mažų ir didelių (inovacijų); ir jis neturėtų sumenkinti bet kokios inovacijos. Pavyzdžiui, yra tokių, kurie lengvai žiūri į Tasbych [1] inovaciją atliekant Dzikr su karoliukais. Jeigu kompanionai būtų išvydę tuos Dzikr karoliukus, jie būtų juos griežtai pasmerkę; kadangi Ibn Mas’ūd رضي الله عنه sukritikavo žmones beskaičiuojant akmenukais Takbyr [2], Tahlyl [3], Tasbych, ir Tachmyd [4].
Nėra skirtumo tarp to kuris atlieka Tasbych su akmenukais ir to kuris tai daro su Dzikr karoliukais. Tiek vienas, tiek kitas yra inovacija.
Kai kurių akimis Dzikr karoliukai yra maža inovacija, ir jie mano, kad tai yra tik nepageidautinas veiksmas ir kad paprasčiausiai jis oponuoja tam, kas yra geriau. Bet stipriausia nuomonė yra ta, kad jie yra draudžiami. Draudimas yra iš dviejų perspektyvų:
Pirmoji perspektyva: Tai yra iš naujai atsiradusių prasimanymų atliekant Dzikr, kurių neatliko nei Pranašas صلى الله عليه وسلم , nei jo kompanionai رضي الله عنهما.
Antroji perspektyva: Vertintojai jau patvirtino, kad šie Dzikr karoliukai buvo paimti iš krikščionių ir induistų. Tas, kuris įžengs į krikščionių bažnyčias aptiks šiuos Dzikr karoliukus. Taipogi ir tas, kuris įžengs į induistų šventyklas. Pranašas صلى الله عليه وسلم sakė:
"Tas, kuris imituoja (tuos) žmones yra vienas iš jų."
Taigi, tai nėra leistina imituoti politeistus jų praktikavimuose. Tai yra stipriai draudžiamas veiksmas, kuris galėtų sąlygoti kufr (netikėjimą).
Atsižvelgdami į tai, Dzikr karoliukų panaudojimas Tasbych, Tahlyl ir Tachmyd atlikimui yra draudžiama naujovė; o tas, kuris tai daro yra prie ribos nugrimzti į dar didesnes inovacijas . Taip nutinka daugeliui žmonių. Jūs matote jį negriežtą ir lengvai priimantį inovacijas religijoje, o vėliau jūs matote jį atliekant dideles inovacijas; iš Khurūdž [5], kurių manchadžas yra Khavaridž, tų kurie tvirtina, kad nuodėmiaujantys musulmonai yra netikintieji ir jie laiko jų kraują jiems leistinu [6]; tai yra panaši situacija kaip ir buvo su tais žmonėmis kurie atlikinėjo Tasbych su akmenukais. Jų galutinis rezultatas buvo toks pat.
Išnašos:
[1] Sakymas: Subchān Allah
[2] Sakymas: Allahu Akbar
[3] Sakymas: Lia iliaha illallah
[4] Sakymas: Al-Chamdulilliah
[5] Khurūdž - išėjimas
[6] t.y. khavaridž laiko, kad tai yra leisina atimti gyvybę musulmonui dėl jo nuodėmiavimo, nes anot jų nuodėmiautojas tolygus kufarui-netikinčiajam, kuris yra apostatas. Khavaridžų vienas iš pagrindinių bruožų yra takfyras, t.y. vadinti musulmonus kufarais dėl jų atliekamų nuodėmių, kurios yra mažiau už širką.
Išvertė į Anglų Kalbą: Raha ibn Donald Batts
Į Lietuvių Kalbą išvertė Nora Umm Youcef.
No comments:
Post a Comment