Tekstas Islamo Šeicho Muchammed
Ibn Abdul-Vuahhāb (رحمه الله)
Ibn Abdul-Vuahhāb (رحمه الله)
Paaiškinimai yra Šeicho Salich Al-Fauzān
ibn Abdullah Ali Fauzān (حفظه الله)
ibn Abdullah Ali Fauzān (حفظه الله)
"Kuomet jūs pripažinsite, kad Allah (تعالى) sukūrė jus garbinti Jį, žinokite, kad garbinimas yra bevertis, jeigu jis nepagrįstas tauchydu, taip kaip malda yra bevertė jeigu ją atliekate neapsiprausę. Taigi, kuomet širkas įvykdomas garbinime, tas garbinimas patampa defektiniu ir negaliojančiu, lygiai taip pat, kaip švara suteršiama nešvarumais."
Šeichas Salich Al-Fauzān (حفظه الله) sako:
TEKSTAS
Ketivirtasis principas yra toks, kad šių dienų politeistai (mušrikyn) yra blogesni už ankstesniuosius savo politeizmu (širku). Taip yra todėl, kad ankstesnieji politeistai atlikdavo politeistinius veiksmus tokiu metu, kuomet jie nebūdavo aptikti sunkumų ir jie tyrai šlovino Vieną Valdovą (Allah) išbandomuoju laikotarpiu (sunkumų ir išbandymų metu). Tačiau šiais laikais politeistai pastoviai atlieka politeistinius veiksmus ar tai būtų sunkumų ir išbandymų metas ar ne.
فَإِذَا رَڪِبُواْ فِى ٱلۡفُلۡكِ دَعَوُاْ ٱللَّهَ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ فَلَمَّا نَجَّٮٰهُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ إِذَا هُمۡ يُشۡرِكُونَ
"Kai jie plaukia laivu, jie ima šauktis Allah ir tampa tyri savo tikėjime tik Jam, bet kai Jis juos saugiai pergabena į sausumą, jie iškart dalį savo garbinimo atiduoda kitiems." (Al-Ankabūt (Voras), 29:65)
PAAIŠKINIMAS
Ketivirtasis principas - Paskutinysis principas yra toks, kad šių dienų politeistai (mušrikyn) yra blogesni už ankstesniuosius, kuriems buvo siųstas Allah Pasiuntinys (ﷺ).
Priežąstis to yra aiški: Aukščiausiasis Allah pamini ankščiau gyvenusius politeistus, kurie skyrė savo tyrą tikėjimą Jam Vienam, kai juos ištikdavo sunkumai ir jie nesikreipdavo į kitus vietoj Allah (تعالى), dėl jų pripažinimo, kad niekas jų negalės išgelbėti nuo sunkumų, išskyrus Allah (تعالى). Visagalis Viešpats sako:
وَإِذَا مَسَّكُمُ ٱلضُّرُّ فِى ٱلۡبَحۡرِ ضَلَّ مَن تَدۡعُونَ إِلَّآ إِيَّاهُۖ فَلَمَّا نَجَّٮٰكُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ أَعۡرَضۡتُمۡۚ وَكَانَ ٱلۡإِنسَـٰنُ كَفُورًا
"Kai bėda ištinka jus jūroje, jus palieka visi-ką jūs šaukėtės sau į pagalbą, išskyrus Jį vienintelį. Bet kai Jis jus saugiai perneša į sausumą, jūs nusisukate nuo Jo." (Al-Isra, 17:67)
Kitoje eilutėje (ajate) Allah (تعالى) sako:
وَإِذَا غَشِيَہُم مَّوۡجٌ۬ كَٱلظُّلَلِ دَعَوُاْ ٱللَّهَ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ فَلَمَّا نَجَّٮٰهُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ فَمِنۡهُم مُّقۡتَصِدٌ۬ۚ
"Kai bangos užkloja juos lyg šešėliai, jie šaukiasi Allah, išgrynindami prieš Jį savo tikėjimą.” (Lukmān, 31:32)
Tai reiškia, jog jie šaukiasi (meldžiasi) nuoširdžiai tik Allah.
فَلَمَّا نَجَّٮٰهُمۡ إِلَى ٱلۡبَرِّ إِذَا هُمۡ يُشۡرِكُونَ
“Bet kai Jis juos saugiai pergabena į sausumą, iškart jie dalį savo garbinimo atiduoda kitiems.” (Al-Ankabūt (Voras), 29:65)
Taigi, jie yra tie, kurie gyveno anksčiau, jie atliko Širką palengvėjimo laikais, šaukdamiesi sau į pagalbą stabus, kalnus ir medžius. Bet kai juos ištiko bėdos ir priartėjo pražūtis, tada jie nesikreipė į stabus, medžius, kalnus ar kitus kūrinius. Jie iškart kreipėsi į Allah Vienintelį. Taigi, jeigu niekas negali padėti jiems ištikus bėdai, išskyrus Allah Vienintelį, tai kaip jie gali kreiptis į kažką kitą palengvėjimo metu?
Kalbant apie šių laikų politeistus (mušrikus), reiškia tuos - iš Muchammedo (ﷺ) ummos (tautos), kurie gyveno vėliau, jų širkas nenutrūkstamai tęsiasi tiek palengvėjimo metu, tiek išbandymų metu. Jie niekada nebūna nuoširdūs Allah, netgi sunkumų laikais. Dar daugiau, jeigu jų reikalai pablogėja, jų širkas tampa dar didesnis ir jie taip pat ima šauktis sau į pagalbą Al-Hasan, Al-Husein, Abdul-Kadir, Ar-Rifai ir kitus, ir visa tai yra gerai žinoma.
Jie perdavė stebinančias istorijas ir įvykius ištikusius juos jūroje, kuomet juos ištikdavo sunkumai, jie šaukėsi pagalbininkų (Aulyjos) ir šventųjų (Salichyn) jų vardais siekdami palengvėjimo lygiagrečiai su Allah, kadangi klaidinantys ir melagiai šaukliai sakydavo jiems: “Mes jus išgelbėsim iš jūros, jeigu jūs susidūrę su bet kokiu sunkumu šauksite mūsų vardus ir mes išgelbėsime jus.”
Tai buvo perduota sufių šeicho ir kokie yra jų garbinimo būdai. Jeigu norite sužinoti daugiau, paskaitykite "Tabakāt aš-Šarāni” ir tai yra tai, kas privers jūsų odą nueiti pagaugais. Joje yra rašoma, kas yra vadinama Aulyjos stebūklais ir faktą, kad jie gali išgelbėti žmones jūroje. Joje jis kalba, kaip jis ištiesia savo ranką į jūrą, perneša visus laivus į krantą ir netgi jo rankovės lieka sausos, nei lašas vandens jo nepaliečia ir joje pasakojami panašūs šios rūšies pasakojimai ir melagystės. Taigi širkas šių dienų politeistų (mušrikų) yra nenutrūkstamas ir besitęsiantis išbandymų ir neišbandymų metu, todėl jie yra blogesni nei tie, kurie gyveno anksčiau jų.
Šeichas Muchammed ibn Abdul-Vuahab taip pat rašė savo knygoje “Kašifuš-šubahāt”, kad kita priežastis dėl ko šių dienų mušrikai yra blogesni, jis rašė: ”Ankstesnės kartos garbino teisuolius iš pranašų, angelų ir aulijos, tuo tarpu šių laikų mušrikai garbina labiausiai nuklydusius žmones ir jie pripažįsta šį faktą.” Tuos, kuriuos jie vadina “visatos stulpais” (arab. Aktāb) ir padėjėjais (arab. Aghvāt), jie nesimeldžia ir nepasninkauja, jie svetimauja, atlieka sodomiją ir kitus gėdingus veiksmus. Jie tvirtina, jog esą laisvi nuo Halal ir Haram suvaržymų ir kad tie suvaržymai yra skirti tik bendroms masėms. Jie pripažįsta tą faktą, kad jų lyderiai nesimeldžia ir nepasninkauja ir kad jie nevengia gėdingų dalykų, tačiau nepaisant viso to jie garbina juos, tarp kitko jie garbina pačius šlykščiausius iš jų žmones, tokius kaip al-Halādž, Ibn Arabī, ar-Rafā’ī, al-Badavī ir kitus.
Šeichas pateikė įrodymą, jog vėlesnieji politeistai yra daugybę kartų blogesni savo atliekame širke, nei tie, kurie gyveno ankstesniais laikais, kadangi anksčiau gyvenusieji žmonės tapdavo nuoširdūs pasunkėjus laikui ir sugrįždavo į širką atėjus palengvėjimui, ir įrodymas yra Allah (تعالى) pasakyme:
فَإِذَا رَڪِبُواْ فِى ٱلۡفُلۡكِ دَعَوُاْ ٱللَّهَ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ
”Kai jie keliauja laivu, jie šaukiasi Allah, išgrynindami savo tikėjimą Jam.” (Al-Ankabūt (Voras), 29:65).
Tegul bus Allah palaima ir taika mūsų Pranašui Muchammedui, jo šeimai ir visiems jo bendražygiams. Amyn.
No comments:
Post a Comment