Abu Hureira رضي الله عنه perdavė, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم pasakė:
” Lai niekas iš jūsų negeria stovėdami.” (Muslim)
” Lai niekas iš jūsų negeria stovėdami.” (Muslim)
Tai aiškus draudimas “lia” (ne) priešais žodį “gerti’’, kurio neigiamumą dar labiau patvirtina raidė ‘nūn’ arabiško žodžio gale ‘gerti’ . Anas perdavime pranašas صلى الله عليه وسلم griežtai uždraudė gerti stovomis. Daugelis mokslininkų teigia, kad tai ne charam, o makru (nepageidaujama/nerekomenduojama), nes yra nuorodų į tai, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم kartais gerdavo stovomis, pavyzdžiui- gėrė zam zam vandenį stovomis. Perdavime sakoma, kad gėrė iš ąsočio stovėdamas. Haram turi leidimą (išimtis) tik kraštutiniais atvejais, kaip Allah عَزَّوَجَلَّ sako:
"Jums yra draudžiama išskyrus, jeigu jūs esate priversti".
Todėl šie mokslininkai teigia, kad tai makru - labai griežtas makru.
Išsiaiškinome, kad yra nesutarimas: vieni teigia, kad tai charam (vadinasi jei nepaklustame šiam draudimui, tai darome nuodėmę), kiti teigia, kad griežtas makru, tačiau įrodymai, chadisai nurodo, kad tai labiau draudžiama (charam), nei nepageidaujama. Kaip užfiksuota Muslim ir Ahmed rinkiniuose, Pranašas صلى الله عليه وسلم “zadžara” griežtai uždraudė gerti stovomis. Kaip šeichas Al Albani رحمه الله aiškina, kad šis draudimas (žodis zadžara) nurodo griežtą draudimą (charam), jeigu nėra tam (gerimui stovomis) rimtos priežasties.
Yra chadisų, kuriuose nurodoma, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم gėrė stovėdamas, bet tam buvo vienokia ar kitokia priežastis: ankšta, arba gertuvė buvo pakabinta, kaip minima kai kuriuose chadisuose, t.y. kitaip nei stovomis gerti buvo neįmanoma. Abu Hureira رضي الله عنه perdavė, kad pranašas صلى الله عليه وسلم pamatė vieną žmogų, kuris gėrė stovėdamas ir liepė jam išvemti viską, ką jis išgėrė. Žmogus paklausė, kodėl? Pranašas صلى الله عليه وسلم atsakė:
’’ Ar tu norėtum, kad kartu su tavimi gertų katė?” Žmogus atsakė, kad ne. Pranašas صلى الله عليه وسلم paaiškino:
” Iš tiesų su tavimi geria tai, kas yra blogiau už katę. Su tavimi geria Šėtonas (velnias)”. (Perdavėjų grandinė stipri. Sahih. Ahmed)
Taip pat, Abu Hureira رضي الله عنه perdavė, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم pasakė:
“Jeigu geriantieji stovomis žinotų, kas jų viduje, jie apsivemtų.”
Kalbant apie chadisus, kuriuose minima, kad Pranašas صلى الله عليه وسلم gėrė stovomis, tai tam buvo priežastys. Pavyzdžiui pakabintas ąsotis ir kitaip nei stovomis neįmanoma atsigerti. Arba kitas pavyzdys yra zam zam vanduo ir gėrimas iš tekančio šaltinio, kada žmogus neturi į ką prisipilti to vandens.
Paskutinė išvada yra ta, kad islamiškoji šarija reguliuoja visą žmogaus gyvenimą. Ne tik santykį tarp Dievo ir žmogaus, bet ir visą gyvenimą: santykius tarp žmonių, valgymą, gerimą , apsirengimą, kuo rengtis ir kitus žemiškus reikalus.
Aukščiausiasis Allah تعالى sako:
”Mes atsiuntėme jums raštus kaip paaiškinimą viskam.''
Aukščiausiasis Allah تعالى sako:
”Mes atsiuntėme jums raštus kaip paaiškinimą viskam.''
Autorius Abu Jachja Krimsky
No comments:
Post a Comment