Salafija

Salafija

Saturday, 28 December 2013

Skyrius Nr.30 - Mylėti Vardan Allah عَزَّوَجَلَّ



Skyrius Nr.30

Mylėti Vardan Allah  عَزَّوَجَلَّ




Auksčiausiasis Viešpats عَزَّوَجَلَّ Sako:


وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَندَادً۬ا يُحِبُّونَہُمۡ كَحُبِّ ٱللَّهِ‌ۖ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَشَدُّ حُبًّ۬ا لِّلَّهِ‌ۗ وَلَوۡ يَرَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُوٓاْ إِذۡ يَرَوۡنَ ٱلۡعَذَابَ أَنَّ ٱلۡقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا وَأَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعَذَابِ 

“Ir vistik, yra žmonių, kurie laiko dievais kitus nei Allah عَزَّوَجَلَّ, prilygina Viešpačiui lygius. Jie juos myli taip kaip jie turėtų mylėti Allah عَزَّوَجَلَّ. Bet tikinčiųjų meilė Viešpačiui yra stipresnė. Ir jeigu tie, kurie yra suklaidinti (neteisūs) apmąstytų, kuomet jie išvys bausmę, jiems bus aišku, kad visa galia priklauso Allah عَزَّوَجَلَّ  ir kad Allah عَزَّوَجَلَّ  griežtas kuomet skiria bausmę.” (Koranas, Al-Bakara:165)


Mylėti vardan Allah عَزَّوَجَلَّ yra islamo esmė. Kuomet individo meilė Dievui yra tobula, tuomet jo tikėjimas pasidaro tobulas; ir kuomet ta meilė su defektais, tuomet tikėjimas Allah عَزَّوَجَلَّ  vienumu pasidaro defektinis, nepilnavertis, su trūkumais.

Bendras Korano eilutės paaiškinimas:

Remiantis šia Korano eilute, Allah عَزَّوَجَلَّ, informuoja mus apie politeistų statusą šioje Žemėje, ir apie bausmę, kuri juos ištiks Anapus, ir apie jų dievų (kurie yra Allah kūriniai) priskirimą Viešpačiui عَزَّوَجَلَّ kaip jam lygiaverčius ir užimančius Jo عَزَّوَجَلَّ vietą. Be to, politeistai skiria meilę ir garbinimą toms netikroms dievybėms taip kaip tikintieji tai daro Viečpačiui عَزَّوَجَلَّ. Allah عَزَّوَجَلَّ pabrėžia, kad tikintieji nuoširdžiai myli Allah عَزَّوَجَلَّ  ir skiria visus savo garbinimo veiksmus Jam vienam. 

Išvados:

  • Tas, kuris skiria savo meilę kažkam kitam, kuri yra lygiavertė meilei Allah عَزَّوَجَلَّ, toks asmuo įvykdė didelį politeizmą, t.y. didis širkas.
  • Kai, kurie politeistai galbūt labai myli Allah عَزَّوَجَلَّ, tačiau tokia jų meilė Viešpačiui عَزَّوَجَلَّ neduos jiems nieko, nebent jie nuoširdžiai ją skirs Jam Vienam.

Auksčiausiasis Viešpats عَزَّوَجَلَّ Sako:


قُلۡ إِن كَانَ ءَابَآؤُكُمۡ وَأَبۡنَآؤُڪُمۡ وَإِخۡوَٲنُكُمۡ وَأَزۡوَٲجُكُمۡ وَعَشِيرَتُكُمۡ وَأَمۡوَٲلٌ ٱقۡتَرَفۡتُمُوهَا وَتِجَـٰرَةٌ۬ تَخۡشَوۡنَ كَسَادَهَا وَمَسَـٰكِنُ تَرۡضَوۡنَهَآ أَحَبَّ إِلَيۡڪُم مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَجِهَادٍ۬ فِى سَبِيلِهِۦ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّىٰ يَأۡتِىَ ٱللَّهُ بِأَمۡرِهِۦ‌ۗ وَٱللَّهُ لَا يَہۡدِى ٱلۡقَوۡمَ ٱلۡفَـٰسِقِينَ 

“Sakyk, (o Muchammed), ‘Jeigu jūsų tėvai, jūsų sūnūs, jūsų broliai, jūsų žmonos, jūsų giminaičiai, jūsų turtas, kurį jūs užsigyvenote, komercija, kurios jūs bijote atsisakyti, ir gyvenamasis būstas, kuriuo jūs esate patenkinti, jūms yra labiau mylimas nei Allah عَزَّوَجَلَّ ir Jo Pasiuntinys صلى الله عليه وسلم ir džihadas (kova) vardan Allah عَزَّوَجَلَّ, tuomet laukite Allah عَزَّوَجَلَّ kuomet Jis įvykdys Savo sprendimą. Ir Allah عَزَّوَجَلَّ neveda tiesiu keliu tų, kurie yra ignoruojančiai nepaklusnūs žmonės’.” (Koranas, At-Tauba:24)

Pastaba:

Kuomet Jis عَزَّوَجَلَّ įvykdys Savo sprendimą: Įvykdys bausmę.


Bendras Korano eilutės paaiškinimas:

Allah عَزَّوَجَلَّ liepia Savo Pasiuntiniui صلى الله عليه وسلم perspėti tuos, kurie myli individus ir paminėtus dalykus ajate labiau už Allah عَزَّوَجَلَّ ir Jo Pasiuntinį صلى الله عليه وسلم ir priminti, kad privalomieji veiksmai, kurie susilaukia Viešpačio Meilės ir Malonės, yra Hidža (migravimas vardan Allah عَزَّوَجَلَّ), džihadas (stengtis ir kovoti vardan Allah عَزَّوَجَلَّ visuose reikaluose) ir panašiai. Pirmiausia Allah عَزَّوَجَلَّ  pamini tėvus, tada sūnus, brolius, draugus ir taip toliau, nes jie yra labiausiai mylimi žmonių. Taigi, kuris teigia mylintis Allah عَزَّوَجَلَّ , kuomet jis myli tuos asmenis ar dalykus labiau už Jį عَزَّوَجَلَّ, yra melagis, todėl jis pamatys kokia bausmė jo laukia anapus. 
Ši Korano aja rodo privalumą skirti pirmenybę meilei Allah عَزَّوَجَلَّ ir viskam, ką Jis عَزَّوَجَلَّ myli ir kas tenkina  Jį عَزَّوَجَلَّ pirmiausia, nei nieką kitą.

Išvados: 

  • Mylėti Allah عَزَّوَجَلَّ  ir tai, kas Jam عَزَّوَجَلَّ  miela yra prievolė.
  • Mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم  yra prievolė.
  • Ajate paminėtas grasinimas yra tiems, kas myli tuos aštuonis dalykus labiau nei savo religiją, islamą.

Anas رضي الله عنه perdavė nuo Pranašo صلى الله عليه وسلم :

“Nei vienas iš jūsų neturėsite išbaigto tikėjimo po kol nemylėsite manęs labiau už savo tėvą, savo vaikus ir visą žmoniją.” (Perduota Al-Bukchari ir Muslim)

Bendras chadiso paaiškinimas:

Šiame chadise Pranašas صلى الله عليه وسلم teigia, kad nei vienas iš jūsų neturės pilnaverčio tikėjimo, per kurį jis bus išteisintas nuo atsakomybės ir nusipelnęs įžengti į Rojų, nebent jo meilė Pranašui صلى الله عليه وسلم bus pirmiau meilei visų kitų, netgi pirmiau jam pačio brangiausio žmogaus. Todėl, kad per Pranašą صلى الله عليه وسلم asmuo pateks į amžinąjį Rojų ir kad per meilę jam, asmuo išvengs nuklydimo. Taip pat, meilė Pranašui صلى الله عليه وسلم sąlygoja paklusimą jam, sekimą juo ir jo paliepimais, ir pirmenybę jo skiriamoms instrukcijoms už visų kitų. 
Šis chadisas yra įrodymas, kad pirmenybė turi būti skiriama mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم už visus kitus asmenis, tai yra būtina, kad išugdytume tobulą tikėjimą.

Išvados:

  • Yra privaloma mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم ir ta meilė turi būti pirmiau meilės visiems kitiems mirtingiesiems. 
  • Garbinimo veiksmai yra reikalingi teisingo tikėjimo išugdymui. Kadangi, meilė yra garbinimo veiksmas, kuris eina per širdį, todėl tiems, kuriems Pranašas صلى الله عليه وسلم  nėra labiau mylimas, nei paminėti anksčiau asmenys ar dalykai, jie nėra laikomi tikraisiais tikinčiaisiais.
  • Nuoširdus ir teisingas tikėjimas daro įtaką tikinčiojo elgesiui.
  • Neigimas paminėtame chadise -“Nei vienas iš jūsų neturėsite išbaigto tikėjimo po kol nemylėsite manęs labiau už savo tėvą, savo vaikus ir visą žmoniją” -nesąlygoja iškritimo iš islamo rėmų.

Anas رضي الله عنه perdavė nuo Pranašo صلى الله عليه وسلم :


“Tas, kuriam būdingos šios trys savybės, patirs religijos saldumą:  1) kuriam Allah عَزَّوَجَلَّ ir Jo Pasiuntinys صلى الله عليه وسلم  yra patys brangiausi už visus kitus; 2) kuris myli asmenį dėl Dievo Meilės; 3) kuris nekenčia sugrįžti atgal į netikėjimą po to kai Allah jį išgelbėjo nuo to, lygiai taip pat kaip jis nekenčia būti įmestas į Pragarą.”
(Perduota Al-Bukchari ir Muslim)

Žodžių reikšmės ir frazės:


  •  Patirs religijos saldumą: širdis patirs malonumą ir laimę, pasitenkinimą.


  • Yra patys brangiausi už visus kitus: brangiausi už tuos, kuriems jaučiama meilė yra natūrali, tokiems kaip savo vaikams ar partneriui ir t.t.


  • Lygiai taip pat kaip jis nekenčia: nekenčia abiejų šių dalykų- netikėjimo ir būti įmestas į ugnį, kurie jo nuožiūra yra lygiaverčiai.

Bendras chadiso paaiškinimas:

Šiame chadise Pranašas صلى الله عليه وسلم  pabrėžia, kad tikėjimo saldumas gali būti jaučiamas įgyvendinus šias tris sąlygas:


1. Mylėti Allah ir Allah Pranašą صلى الله عليه وسلم labiau už savo artimuosius ir savo turtą.
2. Mylėti kitus žmones dėl to, kad jie tiki ir paklūsta Viešpačiui, ne dėl kažkokių kitų žemiškų reikalų.
3. Absoliučiai nekęsti netikėjimo iki tokio lygio, kaip kad būti įmestam į Pragarą.  

Asmenys, įgyvendinę visas tris sąlygas, patirs religijos malonumą ir jie džiugiai atliks paklusnumo veiksmus ir peržengs visas kliūtis siekdami patenkinti Allah عَزَّوَجَلَّ.
Chadise yra nurodoma gera ypatybė, kad pirmenybė rodyti meilę pirmiausia yra Viešpačiui-Allah ir Jo Pranašui nei kitiems.

Išvados:

  • Tikrasis tikintysis nuoširdžiai myli Allah عَزَّوَجَلَّ ir rodo meilę pirmiausia Jam عَزَّوَجَلَّ.
  • Asmuo įvykdęs visas tris sąlygas yra geresnis už tą, kuris jų neįvykdė, netgi jeigu pastarasis asmuo buvo netikintis ir priėmė islamą arba buvo nuodėmiautojas ir po to atgailavo už tą nuodėmę.
  • Musulmonui yra privaloma nemėgti netikėjimo ir netikinčiųjų, kadangi reikia nekęsti netikėjimo ir kam jis būdingas (vardan Allah عَزَّوَجَلَّ).

Ibn Abbas رضي الله عنه pasakė:

“Tas, kuris myli vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir nekenčia vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir palaiko vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir rodo priešiškumą vardan Allah عَزَّوَجَلَّ , toks asmuo sulauks Allah عَزَّوَجَلَّ apsaugos. Ir bet kuris Allah tarnas nepatirs tikro religijos malonumo, netgi jeigu jis daug melsis ir daug pasninkaus, iki kol jis to nedarys Dievo labui. Šiandiena, dauguma žmonių palaiko santykius ir myli kitus siekdami naudos iš jų, tačiau visa tai jiems neduos nieko Teismo Dieną.” (Perduota Ibn Džarir)

Ibn Abbas رضي الله عنه pasakė, apie Allah عَزَّوَجَلَّ  teiginį, “…ir nutrauktos jiems yra giminystės sąsajos” (Koranas, Al Bakara: 166) ir tai susiję su meilės ryšiais.

Žodžių reikšmės ir frazės:

Mylėti vardan Allah عَزَّوَجَلَّ arba meilė Dievo labui: reiškia mylėti tikinčiuosius dėl jų religijos ir paklusnumo Viešpačiui.

Palaikyti vardan Allah عَزَّوَجَلَّ: reiškia būti tikinčiųjų pagalbininkais ir remėjais palaikant juos, rodant jiems pagarbą, gerbiant juos.

Nekęsti vardan Allah عَزَّوَجَلَّ arba nekęsti dėl Dievo Meilės: nekęsti tų, kurie netiki į Allah عَزَّوَجَلَّ  ir tų, kurie yra nepaklusnūs Jam عَزَّوَجَلَّ.

Religijos saldumo arba religijos malonumo: reiškia patirti džiaugsmą ir pasitenkinimą praktikuojant tą religiją.

Bendras chadiso paaiškinimas:

 Šiame chadise Ibn Abbas رضي الله عنه mus apšviečia kaip mums siekti ir užsitarnauti Viešpaties pagalbos, prieglobsčio ir meilės. 
Tai yra mylėti Allah عَزَّوَجَلَّ tarnus, kuriuos Allah Vعَزَّوَجَلَّ myli ir nekęsti Jo عَزَّوَجَلَّ priešų. Tokia meilė ir neapykanta turi būti išreikšta veiksmais paremtais parama tikriems tikintiesiems ir atsiskyrimu nuo netikinčiųjų. Be to, Ibn Abbas رضي الله عنه pabrėžė , kad asmuo neįgyvendinęs šių sąlygų nepatirs pasitenkinimo ir palaimos religijoje, netgi jeigu jis ir atliks daugybę garbinimo veiksmų. Jis رضي الله عنه  taip pat pabrėžė, kad žmonės nusigręžė nuo tokio kilnaus elgesio kodo ir jo laikais, kuomet žmonės mylėjo ir nekentė dėl materialinės naudos. Jis رضي الله عنه taip pat paminėjo, kad tokio kilnaus elgesio nesilaikymas neduos jiems jokios naudos, bet tik žalą.
Ibn Abbas رضي الله عنه komentaras šios Korano ajos “…ir nutrauktos jiems yra giminystės sąsajos” (Koranas, Al Bakara: 166) reiškia meilės ryšius tarp žmonių, siekiant žemiškos naudos, kuri neduos naudos Prisikėlimo Dieną, kai mums labai reikės būti apdovanotiems už tokius santykius. Dėl šios priežasties žmonės atsiskirs vieni nuo kitų, kadangi jų santykiai (rodoma meilė) šioje žemėje nebuvo vardan Allah عَزَّوَجَلَّ.

Ši tradicija parodo, kad  Viešpaties عَزَّوَجَلَّ meilės ir saugumo užsitarnavimas priklausys nuo šių dviejų elementų:

1-Mylint Viešpaties عَزَّوَجَلَّ artimus draugus ir nekenčiant Jo priešų iš visų širdies gelmių.

2-Rodant meilę Allah عَزَّوَجَلَّ artimiems draugams ginant juos, ir rodant priešiškumą Allah عَزَّوَجَلَّ priešams kovojant prieš juos.

Išvados:

  • Ši tradicija parodo kokiais būdais asmuo gali pasiekti Allah عَزَّوَجَلَّ meilę, saugumą ir globą.
  • Tai yra įrodymas, kad Allah عَزَّوَجَلَّ gali būti apibudinamas meilės atributu taip kaip atitinka Jo Didybę.
  • Tai taip pat parodo troškimą ir iškilmingumą mylėti doruosius tikinčiuosius Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui ir priešų nekentimą Jo عَزَّوَجَلَّ labui. Šios dvi prielaidos negali būti išvengiamos, netgi jeigu asmuo atlieka gerus dorybingus darbus.
  • Tai yra religinė prievolė palaikyti ir paremti tikinčiuosius ir rodyti priešiškumą netikintiesiems ir kovoti prieš juos (t.y. kviesti juos į tikėjimą ir išlikti ištikimiems tikinčiųjų atžvilgiu).
  • Tie, kurie myli Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui ir nekenčia Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui, tie patirs palaimą ir pasitenkinimą savo tikėjime.
  • Ši tradicija parodo, kad tai nėra pagirtina mylėti ar rodyti priešiškumą dėl žemiškosios naudos, nes tai tik pablogins mūsų pasėkmes Teismo Dieną.


No comments:

Post a Comment