Skyrius Nr.30
Mylėti Vardan Allah عَزَّوَجَلَّ
Mylėti Vardan Allah عَزَّوَجَلَّ
وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَندَادً۬ا يُحِبُّونَہُمۡ كَحُبِّ ٱللَّهِۖ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَشَدُّ حُبًّ۬ا لِّلَّهِۗ وَلَوۡ يَرَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُوٓاْ إِذۡ يَرَوۡنَ ٱلۡعَذَابَ أَنَّ ٱلۡقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا وَأَنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعَذَابِ
Bendras Korano eilutės paaiškinimas:
- Tas, kuris skiria savo meilę kažkam kitam, kuri yra lygiavertė meilei Allah عَزَّوَجَلَّ, toks asmuo įvykdė didelį politeizmą, t.y. didis širkas.
- Kai, kurie politeistai galbūt labai myli Allah عَزَّوَجَلَّ, tačiau tokia jų meilė Viešpačiui عَزَّوَجَلَّ neduos jiems nieko, nebent jie nuoširdžiai ją skirs Jam Vienam.
قُلۡ إِن كَانَ ءَابَآؤُكُمۡ وَأَبۡنَآؤُڪُمۡ وَإِخۡوَٲنُكُمۡ وَأَزۡوَٲجُكُمۡ وَعَشِيرَتُكُمۡ وَأَمۡوَٲلٌ ٱقۡتَرَفۡتُمُوهَا وَتِجَـٰرَةٌ۬ تَخۡشَوۡنَ كَسَادَهَا وَمَسَـٰكِنُ تَرۡضَوۡنَهَآ أَحَبَّ إِلَيۡڪُم مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ وَجِهَادٍ۬ فِى سَبِيلِهِۦ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّىٰ يَأۡتِىَ ٱللَّهُ بِأَمۡرِهِۦۗ وَٱللَّهُ لَا يَہۡدِى ٱلۡقَوۡمَ ٱلۡفَـٰسِقِينَ
Kuomet Jis عَزَّوَجَلَّ įvykdys Savo sprendimą: Įvykdys bausmę.
Bendras Korano eilutės paaiškinimas:
Ši Korano aja rodo privalumą skirti pirmenybę meilei Allah عَزَّوَجَلَّ ir viskam, ką Jis عَزَّوَجَلَّ myli ir kas tenkina Jį عَزَّوَجَلَّ pirmiausia, nei nieką kitą.
- Mylėti Allah عَزَّوَجَلَّ ir tai, kas Jam عَزَّوَجَلَّ miela yra prievolė.
- Mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم yra prievolė.
- Ajate paminėtas grasinimas yra tiems, kas myli tuos aštuonis dalykus labiau nei savo religiją, islamą.
Bendras chadiso paaiškinimas:
Šis chadisas yra įrodymas, kad pirmenybė turi būti skiriama mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم už visus kitus asmenis, tai yra būtina, kad išugdytume tobulą tikėjimą.
- Yra privaloma mylėti Pranašą صلى الله عليه وسلم ir ta meilė turi būti pirmiau meilės visiems kitiems mirtingiesiems.
- Garbinimo veiksmai yra reikalingi teisingo tikėjimo išugdymui. Kadangi, meilė yra garbinimo veiksmas, kuris eina per širdį, todėl tiems, kuriems Pranašas صلى الله عليه وسلم nėra labiau mylimas, nei paminėti anksčiau asmenys ar dalykai, jie nėra laikomi tikraisiais tikinčiaisiais.
- Nuoširdus ir teisingas tikėjimas daro įtaką tikinčiojo elgesiui.
- Neigimas paminėtame chadise -“Nei vienas iš jūsų neturėsite išbaigto tikėjimo po kol nemylėsite manęs labiau už savo tėvą, savo vaikus ir visą žmoniją” -nesąlygoja iškritimo iš islamo rėmų.
Anas رضي الله عنه perdavė nuo Pranašo صلى الله عليه وسلم :
(Perduota Al-Bukchari ir Muslim)
Žodžių reikšmės ir frazės:
- Patirs religijos saldumą: širdis patirs malonumą ir laimę, pasitenkinimą.
- Yra patys brangiausi už visus kitus: brangiausi už tuos, kuriems jaučiama meilė yra natūrali, tokiems kaip savo vaikams ar partneriui ir t.t.
- Lygiai taip pat kaip jis nekenčia: nekenčia abiejų šių dalykų- netikėjimo ir būti įmestas į ugnį, kurie jo nuožiūra yra lygiaverčiai.
Bendras chadiso paaiškinimas:
Šiame chadise Pranašas صلى الله عليه وسلم pabrėžia, kad tikėjimo saldumas gali būti jaučiamas įgyvendinus šias tris sąlygas:1. Mylėti Allah ir Allah Pranašą صلى الله عليه وسلم labiau už savo artimuosius ir savo turtą.
2. Mylėti kitus žmones dėl to, kad jie tiki ir paklūsta Viešpačiui, ne dėl kažkokių kitų žemiškų reikalų.
3. Absoliučiai nekęsti netikėjimo iki tokio lygio, kaip kad būti įmestam į Pragarą.
Chadise yra nurodoma gera ypatybė, kad pirmenybė rodyti meilę pirmiausia yra Viešpačiui-Allah ir Jo Pranašui nei kitiems.
- Tikrasis tikintysis nuoširdžiai myli Allah عَزَّوَجَلَّ ir rodo meilę pirmiausia Jam عَزَّوَجَلَّ.
- Asmuo įvykdęs visas tris sąlygas yra geresnis už tą, kuris jų neįvykdė, netgi jeigu pastarasis asmuo buvo netikintis ir priėmė islamą arba buvo nuodėmiautojas ir po to atgailavo už tą nuodėmę.
- Musulmonui yra privaloma nemėgti netikėjimo ir netikinčiųjų, kadangi reikia nekęsti netikėjimo ir kam jis būdingas (vardan Allah عَزَّوَجَلَّ).
“Tas, kuris myli vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir nekenčia vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir palaiko vardan Allah عَزَّوَجَلَّ ir rodo priešiškumą vardan Allah عَزَّوَجَلَّ , toks asmuo sulauks Allah عَزَّوَجَلَّ apsaugos. Ir bet kuris Allah tarnas nepatirs tikro religijos malonumo, netgi jeigu jis daug melsis ir daug pasninkaus, iki kol jis to nedarys Dievo labui. Šiandiena, dauguma žmonių palaiko santykius ir myli kitus siekdami naudos iš jų, tačiau visa tai jiems neduos nieko Teismo Dieną.” (Perduota Ibn Džarir)
Žodžių reikšmės ir frazės:
Bendras chadiso paaiškinimas:
Tai yra mylėti Allah عَزَّوَجَلَّ tarnus, kuriuos Allah Vعَزَّوَجَلَّ myli ir nekęsti Jo عَزَّوَجَلَّ priešų. Tokia meilė ir neapykanta turi būti išreikšta veiksmais paremtais parama tikriems tikintiesiems ir atsiskyrimu nuo netikinčiųjų. Be to, Ibn Abbas رضي الله عنه pabrėžė , kad asmuo neįgyvendinęs šių sąlygų nepatirs pasitenkinimo ir palaimos religijoje, netgi jeigu jis ir atliks daugybę garbinimo veiksmų. Jis رضي الله عنه taip pat pabrėžė, kad žmonės nusigręžė nuo tokio kilnaus elgesio kodo ir jo laikais, kuomet žmonės mylėjo ir nekentė dėl materialinės naudos. Jis رضي الله عنه taip pat paminėjo, kad tokio kilnaus elgesio nesilaikymas neduos jiems jokios naudos, bet tik žalą.
Ibn Abbas رضي الله عنه komentaras šios Korano ajos “…ir nutrauktos jiems yra giminystės sąsajos” (Koranas, Al Bakara: 166) reiškia meilės ryšius tarp žmonių, siekiant žemiškos naudos, kuri neduos naudos Prisikėlimo Dieną, kai mums labai reikės būti apdovanotiems už tokius santykius. Dėl šios priežasties žmonės atsiskirs vieni nuo kitų, kadangi jų santykiai (rodoma meilė) šioje žemėje nebuvo vardan Allah عَزَّوَجَلَّ.
Išvados:
- Ši tradicija parodo kokiais būdais asmuo gali pasiekti Allah عَزَّوَجَلَّ meilę, saugumą ir globą.
- Tai yra įrodymas, kad Allah عَزَّوَجَلَّ gali būti apibudinamas meilės atributu taip kaip atitinka Jo Didybę.
- Tai taip pat parodo troškimą ir iškilmingumą mylėti doruosius tikinčiuosius Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui ir priešų nekentimą Jo عَزَّوَجَلَّ labui. Šios dvi prielaidos negali būti išvengiamos, netgi jeigu asmuo atlieka gerus dorybingus darbus.
- Tai yra religinė prievolė palaikyti ir paremti tikinčiuosius ir rodyti priešiškumą netikintiesiems ir kovoti prieš juos (t.y. kviesti juos į tikėjimą ir išlikti ištikimiems tikinčiųjų atžvilgiu).
- Tie, kurie myli Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui ir nekenčia Viešpaties عَزَّوَجَلَّ labui, tie patirs palaimą ir pasitenkinimą savo tikėjime.
- Ši tradicija parodo, kad tai nėra pagirtina mylėti ar rodyti priešiškumą dėl žemiškosios naudos, nes tai tik pablogins mūsų pasėkmes Teismo Dieną.
No comments:
Post a Comment